A vezetői munkánk során emberekkel bánunk, és szervezeti rendszereket kezelünk. Ezért nagyon fontos, hogy mindkét területen szakértők legyünk. A szakértelem pedig abból áll össze, hogy egyrészt alaposan ismerjük a munkánk „tárgyát”, tehát az embereket és az emberekből álló szervezetek működését. Másrészt rendelkezünk olyan eszközökkel, amik segítségével fejleszteni, alakítani, kezelni, javítani tudjuk mindkettőt.
Végül pedig lényeges, hogy ezen eszközök használatát addig gyakoroljuk, amíg szinte ösztönös módon nem tudjuk alkalmazni azokat. Minden felmerülő helyzetben a megfelelő eszközt, a megfelelő módon. Tehát nincs semmi misztikus a „milyen a jó vezető?” kérdésre adott válaszban. A jó vezetőnek egyszerűen csak képzett vezetőnek kell lennie, aki ismeri és helyesen használja a vezetői eszközeit. Valamint érti és átlátja a vezetés problémáit.
A vezetői tudás
Vezetőként elsődleges feladatunk törődni az embereinkkel. Annál jobb vezetők leszünk, minél jobb kommunikációban vagyunk a munkatársainkkal. Ezért folyamatosan érdeklődnünk kell irántuk, engedni nekik, hogy beszámoljanak nekünk a munkájukról, és részben akár az életük egyéb területeinek az alakulásáról is. Nem árt, ha ismerjük a problémáikat, gondjaikat, valamint a céljaikat, törekvéseiket, terveiket is. Ahhoz, hogy valódi segítséget adhassunk nekik, akárcsak a munkahelyi gondjaik tekintetében, alapos tudással kell rendelkeznünk az emberi elme és viselkedés területén. Ezért az első és legfontosabb terület, amit egy jó vezetőnek tanulnia kell, az az emberismeret.
Az emberek nem gépek, ezért a mérnöki vagy technikai ismeretek nem alkalmazhatóak közvetlenül az emberekből álló szervezetek működésének modellezésére sem. Így nehéz elképzelni egy jó vezetőt anélkül, hogy tudná, hogyan alakítsa ki cégében, vagy vezetői területén, a szervezeti rendszerét, vagy az információáramlási rendszereket.
Továbbá egy jó vezetőnek elegendő tudással kell rendelkeznie a hatékony munkavégzés szabályairól, valamint a vezetői vizsgálatok, és a teljesítményellenőrzés szerepéről és módszereiről, hogy vezetői területén elkerülhesse a hatékonyságot aláásó tevékenységeket. Ugyanis, aktív és rendszeres hatékonyságjavító vezetői tevékenységek nélkül, bármely csoportban megsokasodnak a felesleges tevékenységek és adatkezelések, amelyek nagyban csökkentik a munkavégzés eredményességét.
Vezetői eszközök
Az elméleti tudás mellett, egy jó vezetőnek ismernie kell számos gyakorlatban kipróbált vezetői eszközt. Ilyen eszközök például a mérhető célok kitűzése, a részletes megvalósítási tervek kialakítása, a teljesítmények mérése és értékelése, az utasítások írásos kiadása, a teljesítések és határidők követése, a vezetői vizsgálatok, az adatok elemzése és kiértékelése, a rendbehozó programok készítése, és így tovább.
Az elsődleges elv a vezetői eszközökkel kapcsolatban az, hogy egy vezető tudja, hogy a vezetés egy technológia, és hogy léteznek vezetői eszközök, amelyekkel speciális eredmények érhetőek el. És ahogy, nem optimális egy csavarkulccsal szöget beverni, ugyanúgy nem célszerű az egyes vezetői eszközöket más célra használni, mint amire ki lettek alakítva.
A Comline tanácsadói, az elmúlt 24 év során, több tucat jól működő vezetői eszközt azonosítottak és tökéletesítettek. Ezeket, bármely vezető meg tudja ismerni és a használatukat el tudja sajátítani. Ezekből a vezetői eszközökből kapsz ízelítőt a vezetői tréningünkön.