Skip to content
Comline Budapest 2020-as logója
  • Kezdőlap
  • Videók
  • Kurzusok
  • Kapcsolat
  • Kezdőlap
  • Videók
  • Kurzusok
  • Kapcsolat
Kijelentkezés

Működő hideghívás technikák

Értékesítési teljesítmény növelése Hideghívás

Működő hideghívás technikák

Értékesítési teljesítmény növelése Hideghívás

Aki már több, mint egy hónapja foglalkozik értékesítéssel, az szinte biztosan találkozott a cége vagy főnöke azon igényével, hogy hívjon fel számára ismeretlen személyeket egy listáról. Ezt a tevékenységet nevezzük hideghívásnak, utalva a hívó és hívott felek közti személyes kapcsolat vagy ismeretség teljes hiányára a telefonhívást megelőzően.

Felméréseink szerint a legtöbb értékesítő tart a hideghívásoktól, és kényelmetlenül érzi magát az ilyen típusú telefonok alkalmával.. Erre szokták azt mondani, hogy a telefonok mázsás súlyúvá válnak. Pedig egyébként ugyanaz az értékesítő szívesen beszélget ugyanannak a telefonnak a segítségével, olyan ügyfelekkel vagy akár jelöltekkel, akiket már személyesen ismer. Nem is beszélve a könnyed telefonálások tucatjairól, amiket barátaival és családtagjaival folytat napi szinten.

A legtöbb értékesítő tart a hideghívásoktól, és kényelmetlenül érzi magát az ilyen típusú telefonálással.

Az ismeretlenségi probléma

Tehát ebből látható, hogy szinte senkinek sincsen baja a telefonálással. Bármelyik értékesítőnk fel tudja hívni ismerőseit, vagy ismerős ügyfeleit minden nehézség nélkül. Ezért a tele-marketing szakértők az ismeretség hiányát szokták a fő problémának tekinteni. És ebben van is igazság, aminek a megoldásán érdemes dolgozni.

Az ismeretség hiányát olyan módon lehet enyhíteni, hogy a lehetőségeinkhez és körülményeinkhez mérten igyekszünk adatokat és információkat gyűjteni a hívott félről. Például cégek esetében megnézhetjük a honlapjukat, esetleg utána nézhetünk a mérlegüknek, eredményüknek, vagy bármilyen további elérhető adatnak velük kapcsolatban.

Az egyik megoldás, hogy igyekszünk adatokat és információkat gyűjteni a hívott félről.

Ugyanezen okból javasolják bizonyos értékesítési trénerek, hogy lehetőleg csak ajánlásból keressünk fel ügyfeleket és ne használjuk a hideghívást. Valóban az ajánlás az egyik legjobb módszer arra, hogy egy ismeretlen személyt ne „hidegen” kelljen felhívnunk. De ez egy másik téma.

A helyzet az, hogy sok cégben, különösen, ha a cég marketingje nem eléggé kiforrott, akkor a hideghívás elkerülhetetlen az értékesítők számára. Ráadásul, ha végiggondoljuk, szintén alig valakinek van gondja azzal, hogy ismeretlenül felhívja például egy cég ügyfélszolgálatát, és ott egy ügyet elintézzen, vagy éppen leadjon egy reklamációt. Ezért érdemes tovább vizsgálódnunk, hogy milyen további ok áll a hideghívás probléma hátterében.

A hideghívás nehézségének igazi oka

Az igazi nehézség a hideghívás esetén az, hogy a hívó fél nem eléggé felkészült, nincsen pontos és határozott célja a hívással, nincs meg egy világos forgatókönyv a fejében, és nem halad végig a forgatókönyv mentén. Amikor ugyanígy hív ismerősöket, akkor a személyes kapcsolat miatti türelmet és megértést kap a hívott féltől, ami lehetőséget teremt a számára, hogy összeszedje a gondolatait és végül elérje a hívása célját.

Ugyanez az előny nem áll egy üzleti céllal hideghívást végző személy rendelkezésére. Neki szükséges hideghívás technikák bevetésével kompenzálnia a hátrányát. Hacsak kicsit is habozik, ha nem elég gördülékeny, ha nem kezeli az ellenvetéseket simán és gyorsan, akkor a hívott fél könnyen bontja a vonalat, és az esély elszáll.

A hideghívás technikák szerepe az, hogy átsegítsék a hidegen hívó értékesítőt ezen. De az igazi kulcs nem is a hideghívás technikák elsajátításában rejlik, hanem azok készségszintű begyakorlásában. Nem elég rendelkezni egy pontos forgatókönyvvel, hanem a hideghívó értékesítőnek azt betéve tudnia kell, minden lehetséges elágazással együtt.

Az időpont egyeztetés és hideghívás tanfolyamon, specifikusan átvesszük a telefonos időpont egyeztetés témáját. Ezen felül, végig vesszük a telefonálás összes lépését, hogy megnöveljük a sikeres időpont egyeztetéseid számát. Gyere el és személyesen is felteheted a kérdéseidet. Küldj érdeklődést ITT!

Megosztás Facebook-on
Megosztás LinkedIn-en
Comline Budapest Kft 2020-as logója

© Copyright
1996-2024
Comline Budapest Kft.

Cégadatok

Comline Budapest Kft.
11801496-2-43
01-09-677441

Elérhetőségek

1221 Budapest Kocsola utca 5.
+36 (70) 39 39 391
comline@comline.hu

Jogi dokumentumok

Adatvédelmi nyilatkozat
ÁSZF

Social media

Facebook
Youtube

Sütik elfogadásának kezelése
Az oldalunkon sütiket (cookie) használunk a működéshez illetve, hogy jobb felhasználói élményt nyújthassunk. Ehhez kérlek válaszd az "Elfogadom a sütiket".
Működési Always active
A technikai tárolás vagy hozzáférés szigorúan szükséges az előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért konkrét szolgáltatás igénybevételének lehetővé tételéhez, vagy kizárólag a kommunikáció elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő továbbításához.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statisztikák
A kizárólag statisztikai célokra használt technikai tárolás vagy hozzáférés. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
A technikai tárolásra vagy hozzáférésre a reklámok küldéséhez szükséges felhasználói profilok létrehozásához van szükség, vagy a felhasználó nyomon követéséhez egy weboldalon vagy több weboldalon keresztül, hasonló marketingcélokból.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Beállítások
{title} {title} {title}
Scroll to Top