Különösen a kezdő értékesítők problémája a „mázsás telefonkészülék”… De sokszor még több éve sikeres értékesítők is panaszkodnak, hogy ha az ügyfélszerzés telefonon akár csak kicsivel is jobban menne nekik, akkor könnyedén meg tudnák duplázni a jutalékaikat. Akinek viszont könnyen megy a telefonálás, általában nem is érti, hogy másoknak miért vannak nehézségeik ezzel.
Ezért nehéz olyan oktatóra vagy tananyagra rátalálni, aki tényleg átlátja azt, hogy milyen tényezők tehetik valaki számára nehézzé a telefonos ügyfélszerzést. Mi a Comline-ban 20 éve képzünk értékesítőket és cégvezetőket. A telefonos ügyfélszerzés része a mindennapjainknak. Sok ezer ügyfelünk többségével telefonon léptünk először kapcsolatba.
A telefonos ügyfélszerzés legfontosabb titka
Nézzük meg most, hogy mi az a legfontosabb dolog, amin az egész ügyfélszerzés telefonon témakör sikeressége áll, vagy bukik. Ez pedig nem más, mint az, hogy meg tudjuk-e előzni, hogy a gyakorlatlan értékesítőink „elégessék” a saját vagy cégünk jelöltlistáit?
Ugyanis hiába szerzünk bármennyi jó címanyagot, ha az értékesítőink percenként indítanak olyan hívásokat, amelyek után az adott jelöltet már nem lehet többé megkeresni, akkor a listánk hamarosan el fog fogyni. Ezért a telefonálás első nagy leckéje, hogy úgy kell felépíteni a beszélgetést, hogy az ne legyen egy egyszeri és megismételhetetlen hívás, ahol az XY cég képviselője – most vagy soha alapon – felhívta Kovács urat. És ha Kovács úr jelenleg nem ég a vágytól, hogy birtokolhassa az XY cég fő termékét, akkor a kategorikus NEM-et követő döbbent csend beállta után, többé már senki sem meri felhívni Kovács urat. Így ő örökre elveszett, mint lehetséges vásárló az XY cég számára.
Ehelyett a hívást mindenképpen egy könnyen megismételhető eseménnyé, egy sorozat első elemévé kell átalakítanunk. Ennek legfőbb módszere az apropó. Az, hogy soha nem hívjuk Kovács urat „csak úgy”, illetve egy nyilvánvaló – most, vagy soha – eladási törekvéssel.
Hívjuk inkább egy aktuális eseményhez kapcsolódóan. Legyen az egy sokakat foglalkoztató nemzetközi gazdasági, vagy politikai esemény, ami esetleg érintheti – még ha csak távolról is – Kovács úr cégét, vagy üzleti érdekeit. Vagy lehet egy konkrétabb helyi, vagy akár céges vonatkozású esemény, évforduló, eredmény, stb. Bármi megfelel, amit bele tudunk helyezni abba a szövegkörnyezetbe, hogy „De jó, hogy ma elértem, azért hívom pont most, mert éppen…”
Valójában nem a telefonálás nehéz. Csak a felkészületlen telefonálásból eredő kudarcok elviselése. Aki azonban veszi a fáradságot, és mindig talál egy olyan friss és aktuális témát, ami kapcsolható a cégéhez, termékéhez, valamint az ügyféljelölt érdekeihez is, az a bajok 80%-át már ki is küszöbölte a telefonos ügyfélszerzéséből.
Fejleszd az időpont egyeztetési tudásodat
Az értékesítők és telemarketingesek képzése érdekében, összegyűjtöttük azokat a módszereket, technikákat és szabályokat, amelyek a gyakorlatban működnek a telefonos ügyfélszerzésben. És válaszul a rengeteg nálunk tanuló értékesítő kérésére, ezeket hanganyag formájában elérhetővé tettük. Ebben a hanganyagban található tudást elsajátítva, könnyebben fog menni a telefonálás és javulni fognak az eredmények. Nem lesz többé szükséged külső telefonos segítségére, hogy tele legyen a naptárad tárgyalással. És a hanganyag mellékhatásaként le fog csökkeni a telefonálással kapcsolatos rossz érzés is. Hogy és miként lehetséges ez? Többek között ezt tudod meg ebből a hanganyagból:
Amennyiben Te jobban szereted az élő képzéseket, akkor sem kell csüggedned. Hiszen az időpont egyeztetés és hideghívás tréningünkön elsajátíthatod a hatékony telefonos ügyfélszerzés módszerét. Ezen a tréningen megmutatom hogyan egyeztess tárgyalási időpontot rokonokkal, barátokkal, ismerősökkel, régi üzleti partnerekkel. Megtanítunk arra is, hogy miként lépj kapcsolatba ajánlás útján kapott személyekkel vagy számodra ismeretlenekkel. Ehhez nem kell mást tenned, mint jelentkezni és részt venni a tréningen.