Az értékesítés folyamatosan magas energiaszintet igényel ahhoz, hogy tudjuk tartani a versenyt a konkurenciával. Azonban a mostani szituáció nem igazán kedvez ennek. A bezártság, korlátozottság, a személyes tárgyalások hiánya nem segíti az energiaszint és a lelkesedés növekedését. De van rá eszköz a kezedben, hogy visszahozd a tüzet az értékesítőid szemébe.
Hogy motiváld az értékesítőidet?
Számos módszer van erre. Mert hiába gondolod, hogy minden rendelkezésre áll ahhoz, hogy az értékesítőd tökéletes munkát végezzen. Megvan a jó termék, a sok jó értékesítő, akik ráadásul hisznek a termékben, nagyon jól ismerik, minden apró kis részletével tökéletesen tisztában vannak. Fel is vannak készítve, rendelkeznek jó tárgyalástechnikai tudással, megfelelő eszközökkel, megfelelő stílussal.
Szóval minden tudásuk megvan, csak az energiaszint van a béka popója alatt. Márpedig, hiába van minden mögöttük, ennek az egy tényezőnek a hiánya le tudja rombolni az egész teljesítményüket. Mert semmit nem jelent, ha ez mind megvan. A legfontosabb, hogy vajon van benne annyi motiváció, hogy mindezt ki is préseli magából? Vagy csak feleslegesen van benne a sok tudás, mert nem érdekli már az egész.
A motiváció alapja
Minden háttere megvan hozzá, de ha nem elég ambiciózus, és nincs elég magasan az energiaszintje, akkor gond van a motivációjával. És ilyenkor sajnos Te sem tudod kihozni belőle a maximumot. Hacsak, nem nyújtasz neki valamivel többet. Pénzt? Nem biztos, hogy feltétlenül arra van szükség, bár tény, hogy az sok esetben jó motiváló erő.
Sok módszer van, de egy nem fogja megoldani a problémádat. Az egyik értékesítőnél az egyik működik, a másiknál a másik. Úgyhogy több módszerre lesz szükséged.
Természetesen a pénz fontos. A stabilitás is. A fix bevétel szükséges, de figyelni kell, hogy a jutalék mértéke legalább 30%, vagy afölötti legyen. Mert ha az értékesítő hozzászokott, hogy ennyit minimum tud hozni egy hónapban, akkor erről már nem akar lemondani, hiszen ezzel jelentősen rontaná az életminőségét. Nagyon fontos, hogy meglegyen a biztonságérzete, ezért kell, hogy legyen egy olyan bevétele, amely a kötésektől független. Ezt nem szabad elvenni, mert akkor többet fogsz ártani a cégednek és a teljesítményeteknek, mint amennyit az elvett összeggel nyertél. De fontos ez a 30%, mert így vagy képes igazán motiválni.
Kiváltságok szerepe
Amivel még motiválhatsz, egy olyan juttatás, amely nem jár automatikusan, amelyet el lehet érni. Kiváltság, amely csak a jóknak jár.
Például, az adott hónapban az kapja, aki a legtöbb ügyfelet hozza, vagy aki a legnagyobb fedezetet szerezte meg. Harcolni kell érte, minden hónapban. Nem egymás ellen, hanem az ügyfelekért.
Lehet ez például a céges ingyenes parkolás. De akár az is lehet, hogy ne nyolcra, hanem kilencre kelljen bejárnia annak, aki a legjobb teljesítményt nyújtotta. Lehet jobb autó, jobb telefon, vagy akár az is, hogy a teljes szabadságával az értékesítő rendelkezhet. Ezt Neked kell tudnod, de ehhez persze nagyon kell ismerned minden értékesítődet. Mindenkinek meg kell találnod azt a pontját, amelyért a legtöbbet hajlandó megtenni. Kiváltságot, engedményt adsz, teljesítésért cserébe.
Motivációs rendszerek a gyakorlatban
Készítettem Neked egy online kurzust gyakorlatban is működő motivációs módszerekről. Ebben 10 plusz 1 módszert gyűjtöttem össze, rengeteg példával, melyhez készítettem egy részletes dokumentációt is. Ehhez az anyaghoz az előfizetőink korlátlanul hozzáférhetnek. Az Előfizetéses csatornánkon nem csak ezt az anyagot találod meg, hanem nagyon sok másikat is. Nézd meg és élj vele, használd, hogy jobb legyen a teljesítményetek!
Amennyiben jobban kedveled az “élő” képzéseket? Akkor jelentkezz és gyere el az vezetőknek szóló haladó tréningre, ami először a szemléletmódodat, aztán a hétköznapjaidat változtatja meg azzal, hogy rámutat, hogyan dolgozhatnak hatékonyabban az értékesítőid. Itt többek között a motivációs rendszerekről is bővebben szót ejtünk és fel teheted a felmerülő kérdéseidet is.