A csapból is a jó emberismeret fontossága folyik, úgyhogy eljutottunk oda, hogy mindenkinek a könyökén jön ki, aki egy kicsit is foglalkozott saját maga fejlesztésével. Szóval mára ott tarthatsz – ahol a többség -, hogy nem veszed figyelembe ezt a témát. Rengeteg az öntömjénező cikk, tanfolyam, ráadásul mindegyik mást ír, de mindegyik állítja, hogy náluk van a Szent Grál, az ő szakemberük kiemelkedő a területen, és a sikerért még dolgoznod sem kell, csak elolvasni pár cikket vagy részt venni pár tanfolyamon.
Az emberismeret nem csodatévő ereklye, de hihetetlenül praktikus és hasznos képesség az eszköztárad bővítésére, ami az egész munkád során elkísérhet és végig hasznot hajthat Neked.
Az emberismeret nem pontosan az,
aminek sokan képzelik
Mint minden tudás és képesség esetén, itt is a következetes gyakorlás és a válogatott hasznos részek kiszelektálása, és éles helyzetben való megtanulása a kulcs.
Ha te vezető, vagy értékesítő vagy, akkor a munkád legnagyobb része jó eséllyel az emberek kezeléséről szól. Jobban és gyorsabban kell ki- és megismerned másokat, mint a többieknek.
Hogyan válj jó emberismerővé?
Egyáltalán lehetséges-e?
Ehhez nem kell rögtön egy 1264-féle személyiségből álló skálán belőnöd, kivel állsz szemben, csak rá kell jönnöd a jelekből és a szavakból, hogy nagy vonalakban mire számíthatsz az adott embertől.

Ilyenkor is többtucatnyi kérdés fut majd át a fejedben, de gyakorlással, szinte automatikusan megjön a válasz majd a legtöbb ilyenre. Csak néhány példa:
Olyan-e a másik, akivel biztosan nem dolgoznál együtt? Olyan, akivel könnyű lesz, vagy mindig jön valami nehézség? Vagy csak tudod, hogy háromszor kell majd átolvasni a szerződést, ha üzletfelek lesztek? Vagy, hogy akkor sem vesz semmit, ha lukat beszélsz a hasába, de élvezettel pazarolja az idődet? Vajon megbízható? Úgy van, amit mond? Vagy tudod, hogy sosem lesztek jó üzleti partnerek?
Mit mutat a szeme, mire következtetsz abból, ahogy a másik viselkedik? Hogyan lődd be milyen gondolkodási sémákkal van dolgod, és ennek megfelelően, hogy hozd ki a kettőtök közötti viszonyból a legtöbbet?
Akár vezető vagy, akár a meglévő vagy leendő ügyfeleid meggyőzése a cél, ezek a kérdések a Te fejedben is biztosan megfordultak már a pályafutásod során.
Nem jóslásról van szó, hanem megfigyelésen alapuló következtetésről
Még egyszer: Nem a pontos személyiségtérkép kell, nem megjósolni a lépéseit, csak annyira belőni a viselkedésmintáit és hozzáállását, hogy a lehető legkevesebb meglepetést okozza neked.
Vagy ha mégis érkezik meglepetés, kifogás, agresszió, túlzott szkepticizmus formájában, arra reflexből tudj reagálni, mert számítasz rá, mert már rengetegszer találkoztál ezzel, és van egy tucat válaszod is rá.
Az egyik legfontosabb, hogy szoktasd magad az aktív figyelemre, miközben te beszélsz, vagy ő beszél, hogy a szokások és maszkok között – ha nem is minden infót – de sok-sok morzsát felcsípj a másik valós szándékaiból és tulajdonságaiból, miközben csak minimális erőfeszítést teszel erre, és sikeresen eladsz neki, vagy motiválod arra, hogy a közös munka gyümölcsözőbb legyen.
De hogy lehet mindezt megtanulni és alkalmazni?
Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fent leírtakat, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Ezért változtatnod kell. Ehhez 3 irányt tudok neked felajánlani:
- Az önképzéshez találsz tudást a Comline Tudástárában, ahol a cikkek mellett, egyedi videós tartalmak és videókurzusok segítenek a fejlődésben.
- Vásárold meg a Comline Emberismeret kurzusát, ahol sok hasznos fogást ismerhetsz meg a több évtizedes tapasztalataink alapján!
- Jobban kedveled az élő képzéseket? Akkor gyere el az egyik értékesítési képzésünkre, ahol azonnal alkalmazható tudást kapsz. Felteheted a felmerülő kérdéseidet is az adott témában, amire a válaszon túl gyakorlati megoldást is fogsz kapni.
Bármelyik utat is választod a cél az, hogy a megszerzett tudást a gyakorlatban is sikeresen tudd alkalmazni! Sikeres önfejlesztést és értékestést kívánok!