Skip to content
Comline Budapest 2020-as logója
  • Kezdőlap
  • Videók
  • Kurzusok
  • Kapcsolat
  • Kezdőlap
  • Videók
  • Kurzusok
  • Kapcsolat
Kijelentkezés

Bizalomépítés – Az értékesítés kihagyhatatlan lépcsője!

Bizalomépítés Értékesítési teljesítmény növelése

Bizalomépítés – Az értékesítés kihagyhatatlan lépcsője!

Bizalomépítés Értékesítési teljesítmény növelése

A bizalomépítés az értékesítés egyik legfontosabb lépése. Ha Te értékesítő vagy, akkor minden nap úgy építed fel a kommunikációdat, hogy az új ügyfeleid bízzanak benned, megnyíljanak, és célratörően tudj majd velük tárgyalni. Igazi bizalmat kell felépítened. Mindezt a felfoghatatlan információáradatban, ami nap mint nap bombázza a potenciális ügyfeleket. Neked kell kiemelkedni ebből az áradatból, ráadásul úgy, hogy közben mindenki egyre bizalmatlanabb. Jó hír, hogy semmilyen új módszer nem kell, hogy hatékonyan működhess, mint értékesítő. Rossz hír, hogy nem biztos, hogy mindent (elég) jól csinálsz.

Jégtörés, avagy a bizalomépítés első lépése

Sokan szeretnek lukat beszélni a másik hasába, és ez, bizonyos keretek közé szorítva hatásos módszer lehet. Viszont sokszor találkozni, főleg kevésbé rutinos értékesítőknél, hogy ezt extrém szinten művelik.

Igaz ugyan, hogy nem tud nemet mondani az ügyfél, ha nincs annyi ideje sem két mondat között, hogy megszólaljon, de az igent is nehéz így elvárnod tőle. A jégtörés pont az ellenkező módon működik, arra kell ráfeküdnöd, hogy a (leendő) ügyfél megszólaljon, válaszoljon neked, de nem csak úgy ímmel-ámmal. Igazi párbeszédet kell beindítani, egy beszélgetést.

A bizalmat ki kell érdemelni

Nem lehet rögtön, helyből bizalmat építeni. Úgy lehetsz a legsikeresebb a bizalomépítésben, ha közben nem erre koncentrálsz. Ne fészkelje be magát ez a gondolat a fejedbe. Szedd részeire, hogy mi kelt bizalmat az ügyfélben, és azt add neki. Ez szép lassan történik, mindig csak egy-egy fokot megmászva a bizalom lépcsőjén. Nézzük a lépcsőfokokat:

A bizalomépítés lépcsőit nem elég tudni, végig is kell rajta menni
A bizalom lépcsőit meg kell mászni

Bemutatkozás

Van, aki a nevét is elfelejti mondani, de most lépjünk ennél tovább: a bemutatkozás nem csak arról szól, hogy elmondod ki vagy. Hanem hogy az ügyfél megismer. Sokkal fontosabb, hogy miért jó neki, hogy keresed, miért keresed. Természetesen mondd el ki vagy, de vedd úgy, mintha ez semmit nem adna még az értékesítés felé vezető úthoz, ezután kezdődik a munkád.

Szimpátia

Az ügyfélnek hamarabb kell éreznie, hogy tájékozott vagy a témában, mintsem elkezdenéd információval bombázni. Ezt pont fordítva kell elérni, mint ahogy sokan gondolják. Nem úgy, hogy beszélsz magadról vagy a termékről, hanem úgy, hogy tőle kérdezel.

Az emberek szeretnek beszélni magukról, és ha jó kérdéseket teszel fel, hamar rátalálhatsz arra, hogy neki épp mire van szüksége. Ezt kell eladnod neki, bármi is legyen a terméked. Ha igazi megoldást kínálsz, és a jó kérdéseket teszed fel, szimpatikus leszel.

Bízik is benned?

Megérkeztél a bizalom előszobájába. Ezt onnan tudhatod, hogy ha már a gyengébb lábakon álló kifogásokat dobálja feléd az ügyfél, szinte tesztel Téged. Ha itt is sikeres vagy, és újra meg tudod erősíteni abban, hogy olyat kínálsz, amire szüksége van és értéket ad neki, akkor már majdnem nyert ügyed van.

Ilyenkor is elveszítheted persze, minden egyes szakaszban megvan erre az esély, de ha itt átbillented az érdeklődő kíváncsiságát és figyelmét, hosszútávra elkötelezett ügyfelet nyerhetsz.

HOSSZÚTÁV

Miután megszerezted az ügyfél szimpátiáját, bizalmát, MINDIG hosszútávban gondolkodj vele kapcsolatban! Így gyűjthetsz sok visszatérő Vásárlót/Ügyfelet! Csak okosan!

Nagybetűvel, mert még a jó értékesítők is hajlamosak elfeledkezni róla. Ha megszerezted a bizalmat, ne áldozd fel az első értékesítés oltárán. Lehet, hogy így lesz a legtöbb új ügyfeled, de egyben a legkevesebb visszatérő vásárlód is. Nem érdemes egy picit sem csúsztatni a szövegben, nem érdemes elsőre egy nagyobb csomaggal leterhelni őket, ha jó voltál, visszajönnek hozzád.

Hogyan fejlődhetsz a bizalomépítésben?

A bizalomépítés minden lépése nagy gyakorlatot kíván: kimunkált fellépést, profi kifogáskezelést, és, hogy az utolsó részletig ismerd a terméket, amit értékesítesz. Mindig igyekszem leírni, a következetes gyakorlás és munka a kulcs a fejlődésben, nincs kerülőút.

Ha néznél még hasznos tartalmakat videón, akkor itt egy kis ízelítő lentebb, de megtalálsz minket Youtube-on is.

https://www.youtube.com/watch?v=heoP1WfFxuk&feature=emb_title

Hogyan lehetsz nem csak profi, hanem bajnok is a saját területeden?​

Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fent leírtakat, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Ezért változtatnod kell. Ehhez 3 irányt tudok neked felajánlani:

  1. Az önképzéshez találsz tudást a Comline Tudástárában, ahol a cikkek mellett, egyedi videós tartalmak és videókurzusok segítenek a fejlődésben.
  2. Vásárold meg a Comline Tárgyalástechnika kurzusát, ahol sok hasznos fogást ismerhetsz meg a több évtizedes tapasztalataink alapján!
  3. Jobban kedveled az élő képzéseket? Akkor gyere el az egyik értékesítési képzésünkre, ahol azonnal alkalmazható tudást kapsz. Felteheted a felmerülő kérdéseidet is az adott témában, amire a válaszon túl gyakorlati megoldást is fogsz kapni.

Bármelyik utat is választod a cél az, hogy a megszerzett tudást a gyakorlatban is sikeresen tudd alkalmazni! Sikeres önfejlesztést és értékestést kívánok!

Megosztás Facebook-on
Megosztás LinkedIn-en
Comline Budapest Kft 2020-as logója

© Copyright
1996-2024
Comline Budapest Kft.

Cégadatok

Comline Budapest Kft.
11801496-2-43
01-09-677441

Elérhetőségek

1221 Budapest Kocsola utca 5.
+36 (70) 39 39 391
comline@comline.hu

Jogi dokumentumok

Adatvédelmi nyilatkozat
ÁSZF

Social media

Facebook
Youtube

Sütik elfogadásának kezelése
Az oldalunkon sütiket (cookie) használunk a működéshez illetve, hogy jobb felhasználói élményt nyújthassunk. Ehhez kérlek válaszd az "Elfogadom a sütiket".
Működési Always active
A technikai tárolás vagy hozzáférés szigorúan szükséges az előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért konkrét szolgáltatás igénybevételének lehetővé tételéhez, vagy kizárólag a kommunikáció elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő továbbításához.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statisztikák
A kizárólag statisztikai célokra használt technikai tárolás vagy hozzáférés. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
A technikai tárolásra vagy hozzáférésre a reklámok küldéséhez szükséges felhasználói profilok létrehozásához van szükség, vagy a felhasználó nyomon követéséhez egy weboldalon vagy több weboldalon keresztül, hasonló marketingcélokból.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Beállítások
{title} {title} {title}
Scroll to Top