Hogy jut el valaki odáig, hogy bízzon önmagában? Hogy tudja ezt megőrizni? De ha mégis elveszíti, milyen módon képes visszaszerezni? Ne feledd, a magabiztosság rendkívül fontos! Így hát megéri harcolni érte!
Mit jelent a magabiztosság?
Ha az értékesítő tudja, hogy ki is ő valójában, hogy amit képvisel, az jó, hogy a terméket, szoltáltatást sikeresen el tudja adni az adott piacon, akkor ő bizony magabiztos. Tudja, hogy jut el a célhoz. Bízik önmagában, a termékben, a piacban, a gazdaságban és tudja, hogy érhet el sikereket. De nem elég megszerezni, meg is kell őrizni az önbizalmat.
Mi teheti semmivé az önbizalmat?
Hát nem az, hogy nem sikerült annyi jutalékot szerezni, vagy annyi üzletet kötni, mint amennyit szerettél volna. A magabiztosság leginkább pusztító eleme a visszautasítás. Ennek sokféle módja van. Lehet, hogy túl erőszakosnak találtak, lehet, hogy hitegettek, de eltűntek. Akár az is árthat, ha olyat kérdeztek, amire nem tudtál válaszolni. A legjobban azonban a nem várt, a nem megérdemelt, a cserbenhagyó visszautasítások tudják a padlóra küldeni az értékesítőket.
De mi a módja, hogy újra magabiztos lehess?
Kezdőként másképp áll az ember a magabiztossághoz, mint amikor már hosszú évek tapasztalata áll mögötte. Olyankor már minden rosszat nehezebben vesz. Ha az évek alatt megszerzett magabiztosságot kiütik alóla, azt nagyon nehezen tudja visszaszerezni.
A legbiztosabb tipp, hogy újra magabiztossá válhass, a siker. Ez ad a leggyorsabban elégtételt, hiszen ez által tudod bebizonyítani saját magadnak, hogy képes vagy rá, hogy elérd a céljaidat.
Ha leesel a lóról, azonnal ülj vissza, mert ha most megijedtél, és nem mered megtenni, akkor később még sokkal nehezebb lesz újrakezdeni. Vagy egyenesen lehetetlen. Ezért a kudarc során próbáld meg visszaidézni, mit csináltál rosszul. Ne fogj mindent a körülményekre, mert azokkal nem tudsz mit kezdeni. De saját magaddal igen. Ha kihagytál valamit, ha túlzásba estél, ha keveset adtál valamiből, ezeken mind lehet változtatni. De ehhez tudnod kell, miben hibáztál.
Ha elmész ezután új ügyfelekhez és bebizonyítod magadnak, hogy képes vagy rá, akkor jó úton jársz. De teheted azt is, hogy összeszeded, mit tettél rosszul, mi maradt el, majd visszamész oda, ahol a legnagyobb kudarc ért. Ez az igazán bátor tett! És ha ezek után képes leszel megcsinálni azt, amit először nem, a magabiztosságod újra a régi lesz.
Hogyan válj magabiztossá?
Csak akkor tudsz meggyőző lenni, ha Te is bízol magadban és abban, amit mondasz. Akkor lesz csak ereje és hatékonysága annak, amit képviselsz, ha hiteles vagy. A lényeg, hogy legyen sikerélményed. Ha csak kicsik, azok is fontosak, mert erőt tudsz gyűjteni belőlük.
Mutatok még másik két módszert is a magabiztosság visszaszerzésére.
Az egyik, a termékbe vetett hit. Nézd meg, hogy a vásárlóid, miért vették meg tőled az adott terméket, szolgáltatást. Gyűjtsd össze az összes indokot. Minden vevőnél gondolj vissza a fő okra, amiért vásárolt. Így rengeteg indokot fogsz tudni gyűjteni. Ezzel a munícióval odamész az ügyfélhez és tudod, hogy csak idő kérdése, hogy rájöjjetek, miért van szüksége az ügyfélnek a termékre. Te csak a lehetőséget biztosítod az ügyfél számára, hogy vásárolhasson, de ő akar vásárolni. Magabiztosságot ad, ha tudod, hogy amit el akarsz adni, az mindenki számára értékes és kívánatos a célpiacodon.
A második, a Te érzelmi szinted. Hiszel magadban, tudod, hogy amit csinálsz, amit képviselsz, az helyes, az irányod jó, és el is fogod tudni érni a célodat. Azonban fontos, hogy éppen az adott pillanatban milyen állapotban vagy, mire irányítod a figyelmedet. Képes vagy kint tartani a figyelmedet, precízen érzékelni, gyorsan reagálni, látni a finomságokat, ezért képes vagy a lehető legjobb reakciót adni és a legjobb hatást elérni.
Lehetsz nagyon jó és nagyon nem jó állapotban. A magabiztosságod egyik kulcsa, hogy legyen módszered arra, hogy nem magadra figyelsz, hanem a partneredre. Ha ezt képes vagy megcsinálni, a célra irányítod a figyelmed, és az oda vezető úton képes vagy kitartóan mozogni, akkor biztos lehetsz benne, hogy a magabiztosságod egyre nagyobb lesz.
Vess be minden technikát, ami számodra felemelő. Sétálj, hallgass zenét, beszélgess számodra kedves emberekkel. Tartsd akciószinten az érzelmi állapotodat. A minimum, hogy maradj érdeklődő.
Minden tudás annyit ér, amennyit a gyakorlatban használsz belőle, így hát próbáld ki és meglátod működni fog!
Hogyan lehetsz nem csak profi, hanem bajnok is a saját területeden?
Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fent leírtakat, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Ezért változtatnod kell. Ehhez 3 irányt tudok neked felajánlani:
- Az önképzéshez találsz tudást az előfizetői rendszerünkben, ahol a cikkek mellett, egyedi videós tartalmak és online kurzusok segítenek a fejlődésben.
- Jobban kedveled az élő képzéseket? Akkor gyere el az egyik értékesítési tréningünkre, ahol azonnal alkalmazható tudást kapsz. Felteheted a felmerülő kérdéseidet is az adott témában, amire a válaszon túl gyakorlati megoldást is fogsz kapni.
- Amennyiben bajnok szeretnél lenni, és ki akarod hozni magadból a maximumot, akkor az értékesítési képzésünkön a helyed. Itt egyénileg foglalkozunk Veled és fejlesztjük a képességeidet. Több területen, az általunk átadott tudással nyerték el az értékesítők az év értékesítője, vagy a világ legjobb értékesítője címet. Kíváncsi vagy, hogy hogyan is értük ezt el? Akkor nézd meg az értékesítési képzésünket és kérj egyedi ajánlatot.
Bármelyik utat is választod a cél az, hogy a megszerzett tudást a gyakorlatban is sikeres tudd alkalmazni! Sikeres önfejlesztést és értékestést kívánok!