Amikor el akarod érni, hogy fogadjanak, de nem sikerül, akkor úgy érzed, Te kapod a nemet? Pedig ez nem így van! Elárulom a sikeres hívások titkát! Hidd el, nem lesz nehéz!
Miért utálsz telefonálni?
Ha értékesítőként Te is utálod a hideghívásokat, akkor ezt valószínűleg a sok visszautasítás miatt teszed. De vajon tényleg Téged utasítanak vissza? Ha hiszed, ha nem, nem Te kapod a nemet, hanem az, amit mondasz és az, ahogy mondod.
Mivel nem érnek sikerek, természetes, hogy utálod az ilyen hívásokat. Amikor személyesen vagy jelen egy találkozón, ott jóval nagyobb esélyed van a pozitív kötésre. Azonban ahhoz, hogy odáig eljuss, időpontot kell egyeztetned. A legtöbb problémát pedig ez okozza, és a zárás.
Mit utálsz csinálni?
Természetesen azt, amiben nem vagy sikeres. De, hogyan és, mit kell mondanod ahhoz, hogy ne kapj nemet? Hiszen sokszor lehetőséged sincs elmondani, mit szeretnél. El sem tudsz odáig jutni, hogy az ügyfél megértse, mit is akarsz tőle. A legfontosabb, hogy fogadd el, a „nem” nem Neked szól!
Próbáld ki, hogy odaadod valakinek a szövegedet, amivel felhívod az ügyfelet. Vajon Te igent mondanál rá? Kapnál magadtól időpontot?
A szöveg, amit megértenek
Először is próbáld ki, hogy a szöveged alapján Te ügyfélként vajon képes lennél-e megérteni, hogy miről van szó. Ez nagyon fontos, hiszen, ha az ügyfélnek fogalma sincs, hogy miről beszélsz, nem is akar majd találkozni Veled. A telefonban nem prezentálsz, ott csak a figyelmét kelted fel. De nem titkolhatsz el előle minden részletet, mert akkor nem fog Veled találkozni. Tehát nem Te kapod a nemet, hanem a szöveged.
Az emberek a bizonytalanságra, a titkolódzásra bizalmatlansággal reagálnak. Tehát, azért kapod a nemet, mert nem mondasz el megfelelő mennyiségű információt.
Minden a szövegen múlik. Csakis olyan szöveggel lehetsz nyerő, amit megért az ügyfél és ami döntési helyzetbe képes hozni. Mindig éreznie kell, hogy, ami miatt találkozni akarsz Vele, az számára jó.
A figyelem
Vajon mi garantálja, hogy figyelnek Rád? A mobilt sajnos bármikor és bárhol felveheti az ügyfél. Tehát nincs garancia arra, hogy amit mondasz, amiről beszélsz, az kellő figyelmet kap az ügyfeled részéről. Pedig ennek is van egy trükkje!
Muszáj, hogy valami olyat mondj, amivel biztosan egyet fog érteni. De mondhatnád, hogy ez egy hideghívás, nem ismered az ügyfelet, ugyan honnan tudnád, hogy mivel fog egyetérteni? Nos, a hideghívások között is van különbség. A sima hideghívás, amikor teljesen ismeretlen embereket hívsz fel, nem vezet sikerhez az esetek nagy többségében. Tehát olyan embereket hívj, akikhez valamilyen kapcsolatod van. Ettől lesz a hívásod langyos. Rengeteg internetes felület van, ahol utána tudsz nézni annak, akit hívsz. Tehát anélkül nem szabad felhívnod, hogy nem tudsz jó pár információt az ügyfélről.
Amikor olyasmit akarsz mondani, amivel biztosan egyetért, akkor beszélj valamilyen teljesen aktuális dologról. Például azért hívod, mert mindjárt itt a nyár, ami az ügyfél cégének a szezonja. Vagy, mert tudod, hogy most lesz a cégalapítás évfordulója. Ezzel egyet fog érteni, így hát oda fog figyelni arra, amit mondasz. Mert a sikered kulcsa az, hogy elnyerd a figyelmét.
Mondd, mit érzel!
A szöveg megértése és a figyelem nagyon fontos, de van még valami, amire szükséged van ahhoz, hogy ne mondjon nemet. Soha ne hagyd, hogy Ő irányítson! Például ne kérdezd meg, hogy jókor hívod-e! Hiába diktálja ezt az illem, ne hagyatkozz a jólneveltségedre!
Helyette mutatkozz be, mondd el, melyik céget képviseled és mivel foglalkozik a céged, majd azt mondd el, amit érzel!
Hogy örülsz, hogy elérted. Hiszen értékes dolgot fogsz Neki mondani, ami számára és számodra is fontos.
Ez a négy dolog, amit soha nem szabad kihagynod, amikor új ügyféllel szeretnél időpontot egyezteti:
- Mondd el ki vagy, és melyik céget képviseled.
- Oszd meg Vele, hogy örülsz neki, hogy elérted.
- Mondj valamit, amivel biztos, hogy egyetért.
- Nem titokszendvicset árulsz! Mondd el, miért keresed és ez, miért jó Neki.
Nem könnyű, de nem is lehetetlen kidolgozni azokat a mondatokat, amelyek hatásosak. Ha segíthetünk Neked ebben, keress meg minket, mert van egy, fél napos tréningünk a telefonálás témájában. Most csak ízelítőt adtam abból, ami egy átlagos Comline tréningen 5 perc alatt elhangzik. És hogy a fenti téma hol kerül elő? Az időpont egyeztetés és hideghívás tréning és gyakorlónap, ahol terület specifikusabban is átvesszük a telefonos időpont egyeztetés témáját. Ezen felül, végig vesszük a telefonálás összes lépését, hogy megnöveljük a sikeres időpont egyeztetéseid számát. Gyere el és személyesen is felteheted a kérdéseidet a telefonos időpont egyeztetés és hideghívás kapcsán.