Vannak olyan emberek, akik szinte mindenki számára szimpatikusak. Szerencsések, gondolhatnád, de azért ez jóval több annál. Lehet az ok az illető tudása, de lehet ez egy veleszületett készség. Bármelyikről is van szó, mindenképpen érdemes megfigyelni a viselkedésüket és tanulnod tőlük. Ha egyedül vagy és bemész egy terembe, ahol csupa ismeretlen emberrel találkozol, az emberek hány százaléka fog téged szimpatikusnak találni? Ez nagyon sok mindentől függ, de leginkább attól, hogy te mennyire ismered önmagad.
Önismeret – emberismeret
Mindenkinek vannak nehéz napjai. Amikor már kora reggel leöntöd magad kávéval és nem indul a kocsi, mert elfelejtetted megtankolni. Amikor azt gondolod szombat van és mindkét gyereketek a szobájában játszik, majd a párod jelzi hogy szerda van és egyébként nem is két gyereketek van, hanem három. Fontos, hogy ismerd annyira önmagad, hogy tudd, mikor kerülsz munkaképtelen állapotba.
Lehet, hogy érzed, mikor van itt a Te időd, amikor 100 százalékos vagy. De ha csak érzed, az kevés. Ha tudod, akkor tudatosan tudsz tenni azért, hogy a pillanatnyi állapotod ne befolyásolja negatívan munkádat. Amikor kérdezel, de a választ már nem hallod meg, akkor éppen a saját idődet pazarolod és rossz benyomást keltesz az ügyfélben. Lehet, hogy fáradt vagy, lehet, hogy egy idáig megoldatlan probléma miatt figyelsz inkább befelé, mint kifelé.

Mit tegyek ilyenkor?
Két megoldás is létezik.
Az egyik, hogy hazamész és olyan munkát végzel, amihez elég az a szint, amin aznap vagy. Fontos, hogy ha fáradt vagy, pihenj, ha problémád van, próbáld meg megoldani.
A másik megoldás, hogy tudatosan jó formába hozod magad arra az időre, amíg az ügyféllel vagy, egy majdnem tökéletes szintre. Ebben nagyon nagy szükséged lesz az önismeretedre, hiszen Te tudod egyedül, milyen praktikák segítenek Neked ebben. Egy finom csoki? Egy jó zene? Egy beszélgetés? Mindegy, mit használsz, csak hatásos legyen!
Tudtad, hogy a piac 70 %-át éred csak el, amikor nem vagy munkaképes állapotban? Ezt nem engedheted meg magadnak!
Ha úgy érzed, hogy folyamatosan erőfeszítéseket kell tenned, hogy koncentrálni tudj, ne végezz fontos feladatokat! Ne hagyd, hogy az ügyfél olyasmit gondoljon rólad, amit csak a pillanatnyi rossz állapotod miatt sugárzol! Képes vagy változtatni a dolgokon, csak mindig figyeld magad és légy tudatos! Sok sikert!
Szeretnéd jobban érteni a saját és az ügyfeleid viselkedését és reakcióit?
Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fent leírtakat, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Ezért változtatnod kell. Ehhez 3 irányt tudok neked felajánlani:
- Az önképzéshez találsz tudást a Comline Tudástárában, ahol a cikkek mellett, egyedi videós tartalmak és videókurzusok segítenek a fejlődésben.
- Vásárold meg a Comline Emberismeret kurzusát, ahol sok hasznos fogást ismerhetsz meg a több évtizedes tapasztalataink alapján!
- Jobban kedveled az élő képzéseket? Akkor gyere el az egyik értékesítési képzésünkre, ahol azonnal alkalmazható tudást kapsz. Felteheted a felmerülő kérdéseidet is az adott témában, amire a válaszon túl gyakorlati megoldást is fogsz kapni.
Bármelyik utat is választod a cél az, hogy a megszerzett tudást a gyakorlatban is sikeresen tudd alkalmazni! Sikeres önfejlesztést és értékestést kívánok!