Vezetőként azt gondolhatod, mindenki tudja, mi a munkaköre, mi a feladata, felesleges is erről beszélni.
Pedig rengeteg félreértést, felesleges kört, el tudsz kerülni, ha a munkafolyamatokat pontosan leírjátok és mellé rendelitek annak felelősét. Leírom Neked, miért.
Mert a mindennapos dolgok sem egyértelműek
Egy konkrét példán át mutatom meg Neked, miben tudok a segítségetekre lenni. Egy építőipari cégnek tartottam tréninget. Manapság ez az iparág szárnyal, úgy gondolhatod, Nélkülem is nagyon jól elboldogulnának. Ők is így gondolták és a képzés elején ennek hangot is adtak. Nem tudták, mit tud hozzáadni a képzés ahhoz, ami jól megy.
Át kell nézni a folyamatot, az elejétől a végéig
Megkértem őket, írják le az eladási folyamatot az első lépéstől addig, amíg az elégedett ügyfél átveszi az elkészült ingatlan kulcsát.
Már ez is nehézséget okozott.
Hiába csinálták ezt minden nap, nehéz volt összeszedni, hogy hol kezdődik a folyamat, mikor történik a kommunikáció és kik között zajlik, írásban vagy szóban történik? Hogyan tarthatók be az ígéretek és a határidők?
A kommunikáció hatalma
Elkészült a részletes leírás és minden egyes lépést átnéztünk. Mellérendeltük a felelősöket, azt, hogy mit milyen módon kell rögzíteni és kommunikálni.
Mivel a folyamatban a résztvevők munkája egymásra épült, nagyon fontos volt, hogy az információ pontos és gyors legyen, hiszen így nem csak egymás munkáját gyorsították meg, hanem a felesleges feladatokat is képesek voltak kiszűrni.
Azt is fontos volt tisztázni, hogy vannak olyan információk, amelyeket nem szabad elhallgatni egymás elől. Ilyen, amikor problémás az ügyfél. Tudod, amikor a hülyeség akaraterővel párosul. Nagyon sok kellemetlenségtől meg tudjátok kímélni magatokat, ha ezt előre eláruljátok a többieknek, és ők már tudják, hogyan kell kezelni. Fontos az is, hogy mindig mindent írjatok le. Nem tudsz megerősíteni, sem megcáfolni semmit, amit az ügyfél állít, ha az nem került rögzítésre. Ha már rögzítésre került, ne kezdjen el senki újabb ötleteket adni neki, mert akkor persze, hogy már az kell neki és folyamatosan módosítanotok kell, ami borít mindent.
Precizitás, pontosság, sebesség, kétirányú kommunikáció áramlás. Csak szavak, de mennyi minden van mögöttük!
Mindig lehet jobban csinálni
A tréning végén megkértem mindenkit, hogy írja le, mik azok a folyamatok, amelyeket továbbra is jónak ítél meg a munkájában. Kértem, írjanak le mellé legalább három olyan új ötletet, amellyel szerintük meg tudják könnyíteni a saját és a többiek munkáját. Mindenki pontosan meg tudta fogalmazni mindkét kérésre a válaszokat és rengeteg új javaslat került rögzítésre, melyeket be lehet építeni a mindennapi folyamatokba.
Ami mindig bejön:
- Kommunikálj tisztán!
- Dokumentálj!
- Időben add át az információt!
- Kérdezz!
- Koordinálj!
- Tartsd be, amit ígértél!
Szedd össze, ami jó és tartsd meg! Szűrd ki, ami rossz és töröld! Hidd el, duplájára fog nőni a hatékonyságod!
A Te csapatod munkájában mekkora tartalék van?
A csapatösszhangban vannak rejtett tartalékok, ezt a fenti példából már Te is látod, és biztos vagyok benne, hogy saját csapatoddal kapcsolatosan is támadtak gondolatok. További tartalékok találhatóak az értékesítők munkájában is. A közel 25 éves munkám során összegyűjtöttem 6 olyan területet, ahol egy cégben garantáltan profit veszteség keletkezhet az értékesítési munka kapcsán. Ezt a 6 területet vesszük végig a vezető tréningen, ahol nem csak bemutatom a területeket, hanem eszközöket is adok a kezelésükre. Találkozzunk személyesen a tréningen, ahol fel tudod tenni a felmerült kérdéseidet is.
Értékesítési és vezetői témában heti rendszerességgel osztunk meg új videókat az előfizetői csatornánkon. Itt rendszeresen publikáljuk friss cikkeinket, előadás videókat, hanganyagainkat.