Gondolom igen. Sajnos ez egy általános jelenség. De vajon mi vezet el odáig, hogy egy sikeres értékesítő, aki imádja a terméket, és akit imádnak az ügyfelek, egy idő után úgy dönt, elég volt. Nagyon fontos kérdés ez, hiszen csak akkor tudod segíteni és megtartani, ha időben észreveszed a jeleket és tudod, mit kell tenned. Ebben segítek most Neked.
Az értékesítő magányos farkas
Az értékesítési szakma bizony nagyon magányos. Egyedül keresi meg az ügyfelet, egyedül tárgyal, egyedül részesül a sikerben, de egyedül felel a kudarcokért is.
Mi vezet el vajon odáig, hogy egy jókedvű, a munkáját nagyon szerető értékesítő feláll és azt mondja, nem csinálja tovább? Egy példával mutatom be Neked a folyamatot.
Amikor három medencében is fürödhetsz
A legegyszerűbben úgy tudom elmagyarázni, hogy képzelj el egy villát, aminek három úszómedencéje is van.
Az első medence a siker medencéje. Az értékesítőd itt nagyon szívesen fürdik, hiszen ez feltölti, örömet okoz neki, sőt, a pozitív energiáit átadja az ügyfeleknek is. Öröm vele találkozni, remekül végzi a feladatát és jól érzi magát.
A második medence a kudarc „A” medencéje. Ide kerülnek be azok a kudarcok, amiknek az okai ismertek. Az okos értékesítő néha ebbe a medencébe is belemerül, hiszen az itt elkövetett hibákból tud tanulni. Pontosan tudja, mi volt a kudarcok oka, így a tapasztalatai alapján nem fogja elkövetni ugyanezeket a hibákat, el tudja kerülni segítségükkel az újabb kudarcokat.
A harmadik medence a kudarc „B” medencéje. Ide kerülnek bele azok a kudarcok, amelyeknek nem tudja az okát. Mindent ugyanúgy csinált, de valamiért mégsem sikerült. Ezt a medencét igyekszik elkerülni. Ennek a színe nem átlátszó, hanem zavaros. Azonban minden egyes ilyen kudarc tölti a medencét.
Kiégés előtti pillanatok eseményei
A kudarc „B” medencéjébe folyamatosan kerülnek bele a kudarcok, amelyeknek nem tudja az okát. És egyszer túl fog csordulni. Akár a legapróbb kudarcélménnyel. Ezután pedig a vize kifolyik és belefolyik a másik két medencébe, megfertőzve azokat is. Így már azokban sem akar többé megfürödni.
Elindul egy negatív hullám és vissza húzódás az értékesítő részéről. Ha azt látod, hogy az eddig jókedvű, jól teljesítő értékesítőd kudarckerülővé válik, rossz a kedve, nem megy új ügyfelekhez, akkor lépned kell! Ne várd meg, amíg teljesen kiég, mert akkor már nem fogod tudni megtartani őt. A folyamat pedig nagyon gyorsan le tud zajlani!
Nézd meg a videót, amiben részletesebben bemutatom a kiégéshez vezető utat:
Hogyan tudod kezelni és megelőzni a kiégést
A Comline módszer segítségével vissza tudod adni értékesítőidnek a régi lelkesedést! Segítségünkkel ki tudod üríteni a harmadik medencét, mert mi felfedjük előtte a kudarcok okát. Amint tudjuk, hogy mi volt az ok, kielemezzük minden döntés hátterét és a mögötte megbúvó törvényszerűségeket. Tudni fogják, mi vezetett volna el a pozitív döntéshez és hogy hol rontották el az odavezető utat. Tehát tudatosan tudjátok alakítani a döntési folyamatokat.
Most már biztosan látod a tudásod fejlesztésének a szerepét a kiégés megelőzésében. További tudásra tudsz szert tenni a blogunk többi cikkében vagy a Comline előfizetői rendszerében, ahol a cikkek mellett egyedi videós tartalmak és esettanulmányok segítenek a fejlődésben.
Ha el akarod kerülni, hogy értékesítőid kiégjenek, gyertek el értékesítési tréningjeinkre vagy az értékesítési képzésünkre és az ott tanultakat alkalmazva már nem a véletlen fogja irányítani az értékesítéseiteket!