Gondolj vissza a hetedre. Mennyi üzletet sikerült lezárnod? És mennyi van, ahol úgy tűnik, sikerrel jártál, de még nem tudtad megtenni az utolsó lépést, azaz még nem történt meg az eladás. Mi lehet ennek az oka?
Hol kezdődik a jó lezárás?
A jó lezárás a felkészüléssel kezdődik. Tudnod kell, hogy miben vagy jó, miben jó a terméked, szolgáltatásod, hogy milyen igényei, félelmei vannak az ügyfelednek. A jó döntést pedig megelőzi a jó prezentáció. Tudnod kell azt is, hogy az ügyfeled megértette-e, hogy az általad kínált termék, szoltáltatás, valóban jó választás a számára. Segítségével megoldódnak a problémái és eléri azokat a dolgokat, amikre vágyott.

Biztosan sikeresen le tudsz zárni, ha
- fizetőképes az ügyfeled
- kellőképpen felkészültél
- szimpatikusnak és kompetensnek talált az ügyfél
- megfelelő kérdéseket tettél fel, melyekből megszerezted a kellő információt
- ismered a vevőd igényeit, vágyait, félelmeit a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban
- biztos vagy benne, hogy a vevőd megértette, jó megoldás számára a termék, szolgáltatás megvásárlása
- felismered az időt, amikor lezárási pozícióba kerültél
- nem félsz a visszautasítástól, fel mered tenni a lezárást jelentő kérdést.
Mi lehet a hiba?
Ha nem hiszel magadban és az általad kínált termékben, szolgáltatásban, az ügyfeled sem fog. Ehhez nem csak magabiztosnak kell lenned, hanem szakmailag teljes mértékben felkészültnek is. Az ügyfél minden kérdésére meggyőzően kell tudnod válaszolni és tudnod kell, melyek azok a kérdések, amiket Neked kell feltenni ahhoz, hogy eljussatok a számodra és természetesen számára is sikeres döntésig. (A kérdezéstechnikáról itt tudsz bővebben olvasni.)
Ha félsz a visszautasítástól és nem mered megkérdezni, hogy megegyezhettek-e, akkor még nem érzed, mikor jött el a lezárás legjobb ideje, azaz mikor vagy zárási pozícióban.
Tudod kell kezelni a döntést elodázó kifogásokat. Nem megoldani, hiszen a legtöbb nem valós. Kezelni, azaz visszaterelni a megbeszélést az eredeti medrébe és nem engedni, hogy az ügyfél a bizonytalansága miatt ne hozza meg a megfelelő döntést. Az ár, amennyiben fizetőképes az ügyfeled, soha nem akadályozó tényező. (A kifogáskezelésről itt írok bővebben)
Ha kétségeid vannak, a legjobb lezárási technika, ha összefoglalod az ügyfélnek azokat a lényegi dolgokat, amelyek elhangzottak, amelyek megoldást jelentenek a számára. Ezzel magasabb energiaszintre tudod emelni, mely előidézi a döntést. Ha újra hallja az indokokat, akkor rá kell, hogy jöjjön, valóban mindenben megfelelt a termék, szolgáltatás az elvárásainak, így hát semmi akadálya nem lesz annak, hogy meghozza a döntést és sikeresen le tudd zárni az üzletet.
A végső lépés
Ha kétségeid vannak, a legjobb lezárási technika, ha összefoglalod az ügyfélnek azokat a lényegi dolgokat, amelyek elhangzottak, amelyek megoldást jelentenek a számára. Ezzel magasabb energiaszintre tudod emelni, mely előidézi a döntést. Ha újra hallja az indokokat, akkor rá kell, hogy jöjjön, valóban mindenben megfelelt a termék, szolgáltatás az elvárásainak, így hát semmi akadálya nem lesz annak, hogy meghozza a döntést és sikeresen le tudd zárni az üzletet. És ekkor magabiztosan fel tudod tenni a lezáró kérdést: Akkor megköthetjük az üzletet?
Hogyan lehetsz nem csak profi, hanem bajnok is a sikeres lezárások területén?
Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fenti lépéseket, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Ezért változtatni kell. Ehhez 3 irányt tudok neked felajánlani:
Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fent leírtakat, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Ezért változtatnod kell. Ehhez 3 irányt tudok neked felajánlani:
- Az önképzéshez találsz tudást a Comline Tudástárában, ahol a cikkek mellett, egyedi videós tartalmak és videókurzusok segítenek a fejlődésben.
- Vásárold meg a Comline Tárgyalástechnika kurzusát, ahol sok hasznos fogást ismerhetsz meg a több évtizedes tapasztalataink alapján!
- Jobban kedveled az élő képzéseket? Akkor gyere el az egyik értékesítési képzésünkre, ahol azonnal alkalmazható tudást kapsz. Felteheted a felmerülő kérdéseidet is az adott témában, amire a válaszon túl gyakorlati megoldást is fogsz kapni.
Bármelyik utat is választod a cél az, hogy a megszerzett tudást a gyakorlatban is sikeres tudd alkalmazni! Sikeres önfejlesztést és értékestést kívánok!