Van egy olyan hiba, ami az értékesítési folyamat legelején jelentkezik a legtöbb értékesítőnél, és a teljes folyamatot végigkísér(t)i. Legalább féltucat másik problémát fialhat, saját magad hátráltatod vele, és közben komolyan leromlanak az esélyeid az értékesítésre. Akkor is, ha utána mindent tökéletesen és hibátlanul csinálsz. Olyan része ez az értékesítési folyamatnak, amit nem lehet kihagyni vagy kikerülni, de közben nagyon könnyű rosszul csinálni.
Egy hiba “mindenek felett”
Az átlagos értékesítő nem kérdez eleget. Sőt, nemhogy eleget nem kérdez, valami furcsa elgondolásból arra utazik, hogy minél kevesebb kérdésből kitalálja, mit akar az ügyfél. Pedig a jól feltett kérdésekre nem rakja rá a kagylót az ügyfél, nem csukja be az ajtót előtted. Hanem egyre inkább kinyílik. A kérdezés nem művészet, hanem egy eszköz, amit meg lehet, és meg is kell tanulni jól használni.
Mi romlik el a rossz kérdések hatására?
Legelőször is, megszakad, vagy el sem kezdődik a bizalomépítés folyamata. Nem fog bízni benned az ügyfél, mert nem érez téged relevánsnak, amivel máris megtépáztad az esélyeid. Ha nem a jó kérdéseket teszed fel, nem tart majd szakértőnek az ügyfél. Nem merül fel benne a késztetés, hogy tőled fogadja majd el, hogy megmondd, mire van szüksége. Amiben egyébként lehet igaza is lesz, mert a rosszul feltett kérdésekből nem fogod megtudni mit akar az ügyfél, milyen szükségletét tudod kielégíteni.
Viszont a jó kérdésekkel könnyen feltárhatsz az ügyfélről mindent.
Mi az, hogy mindent?
Mindent, ami az értékesítéshez kell, és még egy kicsit többet. A kulcstémákkal már valószínűleg találkoztál, lehet többször is, de van, hogy a gyakorlatban kimarad ez-az. Ezek a kulcstémák az érdeklődés, a vágyak felderítése, a félelmek feltárása és kezelése. Ha úgy érzed, valami nagyobb (családi) esemény, élethelyzet foglalkoztatja, azt is érdemes megkapirgálnod. Természetesen a jó kérdezéstechnika nem három mondatos tudomány, viszont tanulható.
Hogy javíthatsz a hibáidon?
Ha szeretnél jól kérdezni, vagy értékesítőként szintet lépni más elengedhetetlen képességek csiszolásával, van egy masszív tudás és sok gyakorlat bomba amivel felrobbanthatod az étékesítői teljesítményed mutatószámait. Ez, a Kulcs a sikeres értékesítéshez képzés.
Vigyázz, ez nem egy félnapos gyorstalpaló. Nincs benne csodaszer, nem mutatunk mestertrükköt. Tanulni fogunk, érdemi tudásanyagot gyakorlunk és gyakoroltatunk veled.
Ha szeretnél ízelítőt, miről szól a tréning, olvass tovább.
Ha otthon, vagy egyedül képeznéd magad, akkor csatlakozz a Comline előfizetőihez, ahol rendszeresen publikáljuk friss cikkeinket, videó és hanganyagainkat.
A kemény munka alól most sincs kibúvó
Ha olvastad már a bejegyzéseinket, sokszor visszatérünk arra írásainkban, hogy a hasznos tudást sem elég meghallgatni. Be kell gyakorolni, sőt, a központi elemeit akár bevésődésig ismételni, ami sok fáradtságos munkával jár. Nincs ez másképp az értékesítéssel kapcsolatos ismeretekkel sem.
A Kulcs a sikeres értékesítéshez képzés pont olyan, mint a frissen felpattant rózsabimbó
Már a növény bimbóját is komoly feladat nevelgetni. Viszont a virág már akkor elbűvölően szép, amikor elkezd nyílni. Aztán, ahogy nyílik, egyre pompázatosabb lesz, és csak több nap után éri el a legszebb formáját. A tréningen már az elején rengeteg gyakorlatban és gyakorolni valóban lesz részed. Viszont a teljesítményed látványosan megindul majd felfelé, mikor elkezded az első tudásszeleteket alkalmazni. Aztán, ahogy egyre több mindent veszünk veled át, és gyakorolsz be magadnak, úgy leszel egyre és egyre jobb.
A képzés hossza
Ez a képzésünk az egyik legalaposabb, létezik belőle 40, 60, sőt, 80 órás változat is. Valójában a tanulás nem ér véget ennyi idő alatt. A képzést követő időszakban érdemes a képzés idejének felét beletenni további gyakorlásba, és tanulásba. Megtérül, hidd el.
Ha megtetszett a képzés, itt tudsz bővebben tájékozódni a képzésről!