Fontosnak tartod a jó belépőt? Ebben szinte biztos vagyok, hiszen tudod, hogy értékesítőként mennyire fontos, hogy azonnal felkeltsd az érdeklődést a kínált terméked iránt.
Tudod vajon tudatosan alakítani, irányítani, hogy mit gondoljanak Rólad? Segítek Neked, egy olyan bemutatkozást kialakítani, hogy akármilyen is a másik fél, Te elérd azt a célt, ami miatt felkerested őt.
Szeress úgy, mintha nem lenne holnap
Szeretem ezt a Queen dalt, a címét pedig jó szívvel ajánlom, hogy építsd be a mindennapjaidba. Ha a legjelentéktelenebbnek tűnő dolgot is ennek az elvnek az alapján teszed, ki fogod tudni hozni magadból a benned rejlő erőt, képességet, tudást. Mert minden egyszeri és megismételhetetlen, és semmi sem lényegtelen, még ha elsőre annak is tűnik.
Akár tetszik, akár nem, a bemutatkozás is érzelmet vált ki!
Biztos vagyok benne, hogy nem először keresel fel egy ügyfelet. De szerintem a sokadik bemutatkozásod előtt is izgatott vagy még. És ez így helyes, hiszen tudod, mennyi mindent nyerhetsz és sajnos veszíthetsz is, ha nem úgy sikerül, ahogy azt eltervezted, hiszen nem mindig vagy a legjobb formádban és a beszélgetőpartnerednek is lehet rossz napja. Ezért tartom nagyon fontosnak, hogy felkészítselek a jól átgondolt, tudatosan megtervezett belépőre.
Kezdj tiszta lappal!
Vegyél elő egy üres lapot és tervezd meg, mit fogsz mondani. Döntsd el, ki szólal meg először. Határozd meg, mit szeretnél elérni, mit gondoljanak rólad. Az is fontos, hogy ki a beszélgetőtársad és mivé válhat a belépőd hatására. Egy új ügyféllé, potenciális vásárlóvá, egy leendő hálózati taggá, akinek Te leszel a szponzora? Készülj fel az ügyfeledből! Tudj meg róla mindent, amit csak lehet!
Gondolkodj, elemezz, tervezz! Készülj fel a találkozóra!
A módszer
Hány mondatot írtál? Kettőt? Esetleg hármat? Úgy véled, ez elég? Azt gondolod, nem dicséred agyon magad már az első találkozón, hiszen lesz erre még bőven alkalmad? Sőt, szinte kellemetlen magadról jót mondani? De ha Te nem mondod el azt, amiért keményen megdolgoztál, mégis honnan fogja megtudni? Viszont fontos, hogy ne lőj túl a célon! Maradj hiteles és ne riaszd el őt! Hiába akarsz egy Ferrarit eladni, ha ő még nem tart ott. Mindig mérd fel az erőviszonyokat. Ismerd meg, térképezd fel a céljait, vágyait, lehetőségeit!
Elárulok egy titkot: ez a módszer, amit most megosztok Veled, két legyet üt egy csapásra.
Egyrészt azonnal el fog indulni a kommunikáció kettőtök között, másrészt az általad adott információk alapján a beszélgetőpartnered azt fogja gondolni Rólad, amit Te akarsz.
A kölcsönösség a titka mindennek
Ne kullogj oda leszegett fejjel, szinte elnézést kérve azért is, hogy a világra jöttél! De ne is told túl magad! Ne akarj mindenhatónak tűnni a szemében, mert az ellenérzéseket válthat ki belőle. Mindig éreztesd, hogy az ő érdekeit képviseled.
Van végzettséged, tapasztalatod? Mondd el neki! Tudnia kell, hogy megvan a megfelelő tudásod és emiatt bízhat benned, ezen a területen szakember vagy.
Vannak eredményeid, sikeres vagy a területeden? Oszd meg vele! Lássa, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen!
Mondd el, mire törekszel, milyen csapatod van, mikre vagytok képesek! Nyugtasd meg, hogy nem lopod az idejét, hanem értéket közvetítesz!
Cserébe a bemutatkozásodért, a kölcsönösség jegyében kérd meg, hogy mondjon ő is pár szót magáról. Olyasmit, amit nem tudhatsz meg róla az általad áttanulmányozott oldalakon. Használd a kíváncsiságod technikaként! Keltsd fel az érdeklődését irányodba azzal, hogy a tudtára adod, hogy kíváncsi vagy rá, hiszen utánanéztél a tevékenységének, eredményeinek.
Biztosan összeraktad már, hogy ha Te csak pár mondatot mondasz, ennyit is fogsz visszakapni. A célunk a kölcsönös, tartalmas kommunikáció. Azt még ilyenkor nem tudhatod, hogy szimpatikusnak talál vagy sem, de egyben biztos lehetsz: amit Te el akartál mondani magadról, azt már tudja és ezen információk alapján alakítja ki Rólad a képét, ezek alapján fogja eldönteni, akar-e együttműködni Veled, vagy sem.
A jégnek az italodban a helye
Ne legyen túl rideg és tárgyilagos a kommunikációd. Az érzelmeid, a véleményed kifejezése hitelessé tehet. Mindig figyelj arra, akivel beszélsz! Ne kalandozz el! Azonnal tudj reagálni, figyelj teljes mértékben rá és ne kérdezz olyat, amiről már tudnod kellene, hiszen elmondta. Próbálj meg mindent megjegyezni abból, amit mondott. Javaslom Neked, hogy közvetlenül a találkozó után készíts jegyezeteket. Írj le mindent, amit megtudtál. A személyes dolgokra is nagy hangsúlyt helyezz, hiszen azok adhatják a legjobb apropókat a jövőbeli beszélgetések indításakor.
Büszke vagyok Rád, sokat tettél ma is! Nézd át újra, amiket írtál! Bátran fogalmazd újra, ha úgy érzed, szükség van rá. És ne szerénykedj, légy büszke arra, amit elértél! Hidd el, a jó bornak is kell a cégér!
Hogyan lehetsz nem csak profi, hanem bajnok is a saját területeden?
Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fent leírtakat, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Ezért változtatnod kell. Ehhez 3 irányt tudok neked felajánlani:
- Az önképzéshez találsz tudást a magazinunk többi cikkében vagy a Comline előfizetői rendszerében, ahol a cikkek mellett, egyedi videós tartalmak és online kurzusok segítenek a fejlődésben.
- Jobban kedveled az élő képzéseket? Akkor gyere el az egyik értékesítési tréningünkre, ahol azonnal alkalmazható tudást kapsz. Felteheted a felmerülő kérdéseidet is az adott témában, amire a válaszon túl gyakorlati megoldást is fogsz kapni.
- Amennyiben bajnok szeretnél lenni, és ki akarod hozni magadból a maximumot, akkor az értékesítési képzésünkön a helyed. Itt egyénileg foglalkozunk Veled és fejlesztjük a képességeidet. Több területen, az általunk átadott tudással nyerték el az értékesítők az év értékesítője, vagy a világ legjobb értékesítője címet. Kíváncsi vagy, hogy hogyan is értük ezt el? Akkor nézd meg az értékesítési képzésünket és kérj egyedi ajánlatot.
Bármelyik utat is választod a cél az, hogy a megszerzett tudást a gyakorlatban is sikeres tudd alkalmazni! Sikeres önfejlesztést és értékestést kívánok!