Az értékesítésen belül a hideghívás nem egy könnyű szakma. Sokan gondolnak rá úgy, mint arra a műfajra, amit temetni kell, pedig ez korántsem igaz. A hideghívás nem halott, azonban fontos szem előtt tartani, hogy csak akkor lehet igazán eredményes, ha megfelelően használják. A hideghívásban sikereket elérni nem könnyű, de nem is lehetetlen küldetés, csupán arra kell odafigyelned, hogy az alapokkal kezdj.
Az évek során sokat változott a hideghívás technikája, és még mindig nagyon nehéz megtalálni azt az egyensúlyt, aminél nem érzik tolakodásnak a hívásodat, és nem akarják azonnal rád csapni a telefont.
Cikkünkben választ találsz a hideghívással kapcsolatos kérdéseidre. Megtudhatod, hogy mi a hideghívás, és hogyan lehet igazán hatékony. Megismerheted a különféle hideghívás technikákat, és tippeket kapsz, hogy hogyan szerezz könnyedén ügyfeleket.
Hideghívás jelentése
A hideghívás (angol nevén cold calling) egy olyan marketingtechnika, aminek során ismeretlen embereket keresnek meg telefonon azzal a céllal, hogy valamilyen terméket vagy szolgáltatást eladjanak nekik. A hideghívás egy váratlan és egyben kéretlen hívás, mivel előzőleg nem értesítik róla a felkeresett személyt.
A hideghívás során legtöbbször nem történik közvetlen eladás, hanem egy későbbi, személyes találkozás egyeztetése a cél, ahol az adott terméket vagy szolgáltatást értékesítik. A folyamatos és aktív ügyfélszerzésre tökéletes módszer a hideghívás, hiszen az értékesítőknek nem szabad a beérkező hívásokra várniuk, nekik maguknak kell gyorsan és hatékonyan kapcsolatokat építeni.
Problémát okozhat, hogy a váratlan hívást a hívott fél megpróbálja minél gyorsabban rövidre zárni, akár úgy is, hogy beleegyezik a későbbi találkozóba, de mégsem jelenik meg. Mivel nincs elkötelezettség és közvetlen kapcsolat a hívó és a hívott fél között, ezért gyakoribb az elutasító viselkedés.
Hogyan működhet mégis a hideghívás? Érdemes megtervezni a folyamatot, és egy adott címlista alapján telefonálni, illetve az is fontos szempont, hogy mit közölsz és hogyan a hívott féllel.
- Felejtsd el a feltételes mód használatát már rögtön a hívás elején!
- A mondandód legyen rövid és lényegre törő!
- Legyél kedves és megnyerő, ugyanakkor célratörő!
B2B értékesítés
A B2B értékesítés során is alkalmazható a hideghívás, ám érdemes ehelyett a klasszikus módszer helyett kicsit másképp megközelíteni a dolgot. Ez a megoldás nem más, mint az inbound sales, vagyis az a folyamat, amikor az értékesítők nem eladni akarnak, hanem segítséget nyújtani ügyfeleiknek a vásárlás során. Az inbound sales tehát egyfajta tanácsadói szerepbe bújtatja az értékesítőket.
Az ügyfélszerzés módjai
A „Vedd meg ezt, rendeld meg azt.” módszer hosszabb távon nem lesz sikeres az ügyfélszerzés során. Ennél sokkal hatékonyabb és célratörőbb ügyfélszerzési ötletekre lesz szükséged.
Hiába van egy tökéletes hideghívás listád, ha az értékesítőid hívásai folyamatosan kudarcba fulladnak. A trükk abban rejlik, hogy senkit sem hívunk fel „csak úgy”, illetve egy „most vagy soha” ajánlattal. Mit tegyél helyette? Legyen egy apropód! Kapcsold a hívást valamilyen aktuális nemzetközi, gazdasági, politikai eseményhez vagy évfordulóhoz.
Fontos, hogy a hideghívás elutasító reakcióit értékesítőként ne vedd magadra. Nem te kapod az elutasítást, hanem az, amit közölsz és ahogyan mondod. Képzeld magad a hívott fél helyébe. Te elfogadnád az ajánlatot? Nem nyomnád ki a telefont? Minden azon múlik, hogy mit mondasz. Legyen egy ütős szöveged, amit megért az ügyfeled, miközben azt érzi, hogy amit kínálsz, az számára jó.
Próbálj olyan embereket hívni, akikkel van már valamilyen kapcsolatod. A hideghívás így egyből langyos lesz. Kutakodj, és derítsd ki, hogy kicsoda valójában, akit felhívsz.
Nyugodtan fejezd ki, hogy mit érzel. Hozd a hívott fél tudtára, hogy mennyire örülsz annak, hogy elérted, mert egy fontos mondanivalód van számára. Arra viszont ügyelj, hogy ne árulj zsákbamacskát, és mindig mondd el, hogy miért kerested és ez miért jó neki.
A hideghívásban sikereket elérni nem könnyű, de nem is lehetetlen küldetés. Fontos szem előtt tartanod, hogy csak akkor lehet igazán eredményes, ha megfelelően használod.
Jelentkezz most a következő Telefonos időpont-egyeztetés és hideghívás tréningünkre: https://kepzes.comline.hu/ertekesitesi-trening/telefonos-idopont-egyeztetes-es-hideghivas-trening-es-gyakorlo-nap/