Skip to content
Comline Budapest 2020-as logója
  • Kezdőlap
  • Videók
  • Kurzusok
  • Kapcsolat
  • Kezdőlap
  • Videók
  • Kurzusok
  • Kapcsolat
Kijelentkezés

Hogyan építs fel motivációs rendszert? – Ha már próbáltad és nem működött, ötleteljünk együtt!

Motiváció Vezetői eszközök

Hogyan építs fel motivációs rendszert? – Ha már próbáltad és nem működött, ötleteljünk együtt!

Motiváció Vezetői eszközök

Vezetőként szinte mindennapos kihívás a beosztottjaid motiválása, különösen, ha teljesítményorientált pozíciókban ülnek. Hogy lehet mindig a maximumot kihozni belőlük? Hogyan maradjanak lelkesek? Hogyan ne unják el magukat? Az első gondolat ilyen esetben a plusz pénz. Pénzt azonban rengetegféleképpen lehet adni és nem adni. Ráadásul van, amikor mindegy a pénz, más eszköz kell. Járjuk kicsit körbe a témát!

Teljesítménybér

Az egyik legkézenfekvőbb megoldás, viszont nehéz megfelelően belőni, mindig nagy kérdés mekkora legyen az alapbér. Ha annyira kicsit kap, hogy a kenyérért is tepernie kell a hónapban akkor frusztrált lesz, esetleg túl rámenős, hibázni fog. Ha viszont annyit adsz, hogy már közepes munkával is jól megvan, akkor nem fog hajtani a többre, mert egyre kevésbé éri meg neki. Sajnos, ha jól van a bónuszolás adagolva, akkor is elmúlhat idővel a rendszer ereje, és eljön az idő, mikor a pénz már nem motivál.

Versenyezzenek?

Időről-időre hasznos lehet a verseny, sőt, akár hónapról-hónapra össztabellán is lehet egyes csapatokat versenyeztetni, de hajlamosak ezt is elunni. A monoton feladatok egyike lesz a verseny, mint a telefon felemelése, vagy a heti riport megírása. Különösen igaz lehet ez, ha nincs szoros verseny, ha van egy csúcs ember, 1-2 élharcos akik mindig ott vannak a dobogón. Ilyenkor a többiek úgy érezhetik „le vannak osztva a lapok”.Érdemesebb lehet időszakos (karácsonyi – negyedéves – féléves) versenyeket meghirdetni esetleg, felkavarva az állóvizet.

Motivációs rendszer klasszikus eleme a versenyeztetés
Vigyázz a versenyeztetéssel, mert ez sem mindig egy örök jó megoldás!

Mik a pénzalapú motiváció buktatói?

Azokat, akiknek nem a pénz a legfőbb motivációjuk, nem mozgatod meg ezzel a motivációs rendszerrel. Akinek csak a pénz számít, az pedig elérheti azt a plafont, amit még ki tudsz (vagy akarsz) fizetni, így elveszítheted őt (is).

Nézzünk egy klasszikus rossz példát

A téma egy belső továbbképzés, amely önmagában is hasznos, és mindenkinek érdeke lenne a részvétel saját belátása alapján is. A levélrészlet pedig a következő:

„A részvétel nem kötelező. Ellenben a leadott tananyagokból mindenkinek írásbeli vizsgát kell tennie az előadássorozat végén, előre egyeztetett időpontban. Aki nem felel meg a vizsgán, annak az üzletágvezető által adható bónusza bánhatja. Ezért szeretnénk javasolni, hogy vegyétek komolyan a részvételt!”

A cégvezetés alapvetően itt is motiválni akart, csak az igazi magyar neve ennek a módszernek, amit végül alkalmaztak, valójában az, hogy megfélemlítés.

SOHA NE BÜNTESS!

De még csak kilátásba se helyezd. Csak pozitív megerősítést adj pénzben, ha megdolgoztak érte, el ne vegyél. Ha minden képzés és nógatás ellenére sem vagy elégedett egy embereddel, akkor persze küldd el. Az nem büntetés, ha valakit elindítasz az úton, hogy megtalálja azt, amihez ért, és nem hagyod olyan munkát csinálni, ami meg nem megy neki.

Büntetés mint a motivációs rendszer eleme?
A büntetés ötletét még csak fontolgatnod sem szabad!

Visszaüthet a motivációs rendszer?

Amire mindenképp készülj fel,ha a fizetés egy része mozgóbér(bónusz, jutalom, mindegy milyen néven fut, ha rendszeresen elérhető, akkor gyakorlatilag ez egy mozgóbér) minden célkitűzés egyben bértárgyalás is lehet.Az embereid nem hülyék, optimalizálnak. Minél kevesebb munkáért akarnak minél több pénzt kapni. Hiába van még +20% bónusz nekik kilátásban, ha másfélszer annyit kell érte teperni, nem fognak.

A ló túloldala

Azt is megjegyeznénk, hogy újabban hajlamosak a ló túloldalára átesni a főnökök és munkaadók. Babzsák, csocsó, XBOX, céges buli, és elvonulások továbbképzés címszó alatt. Mindenféle dolgozói juttatást találnak ki, ami tuti, hogy nem mindenkinek tetszik, miközben a fizetések meg évekkel ezelőtti szintre szorultak be.

Nincs se csodaszer, se egyszerű verzió

A motiváció természetéből adódóan olyan, hogy egyszer csak lelohad. Folyamatosan fenn kell tartani a jobb eredményhez, de mindig kicsit máshogy kell csinálni. Ráadásul minden csapatnál, minden egyénnél egy kicsit más válik be. Sőt, idővel az adott személynél is változhat, hogy mi mozgatja meg. Ezeket kell megkeresned, feltárnod, és ügyesen használnod. Kell rajta agyalni, mindig kell rajta fejleszteni, oda kell figyelni hozzá az embereidre, de busásan megtérül, ha rátapintasz a lényegre.

Mitől lenne nekik jobb?

Minden cégben vannak kiváltságok. Amiket kevesen kapnak meg, és nem mérhető pénzben. Ilyen lehet a saját iroda, vagy a rugalmasabb munkaidő. Keresd meg, nálatok milyen kiváltságra fáj az embereid foga. Sokszor nem is gondolnád milyen egyszerű dolgokkal le lehet kenyerezni embereket. Ha kíváncsi vagy ezzel kapcsolatban egy történetre, amiből kiderül, mi az, ami tényleg hasznos, és tényleg motiváló tud lenni, akár a legjobb alkalmazottnak a cégedben, nézd meg ezt a videót:

https://www.youtube.com/watch?v=_vcm0XAwi4o

Ha hallanál még példákat és ötleteket, vagy átnéznéd velem, hogy nálatok mi lenne a megoldás a tartós motiváltságra, gyere el a Comline Vezetői Workshopjára, ahol az egyik téma a motiváció lesz.

Megosztás Facebook-on
Megosztás LinkedIn-en
Comline Budapest Kft 2020-as logója

© Copyright
1996-2024
Comline Budapest Kft.

Cégadatok

Comline Budapest Kft.
11801496-2-43
01-09-677441

Elérhetőségek

1221 Budapest Kocsola utca 5.
+36 (70) 39 39 391
comline@comline.hu

Jogi dokumentumok

Adatvédelmi nyilatkozat
ÁSZF

Social media

Facebook
Youtube

Sütik elfogadásának kezelése
Az oldalunkon sütiket (cookie) használunk a működéshez illetve, hogy jobb felhasználói élményt nyújthassunk. Ehhez kérlek válaszd az "Elfogadom a sütiket".
Működési Always active
A technikai tárolás vagy hozzáférés szigorúan szükséges az előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért konkrét szolgáltatás igénybevételének lehetővé tételéhez, vagy kizárólag a kommunikáció elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő továbbításához.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statisztikák
A kizárólag statisztikai célokra használt technikai tárolás vagy hozzáférés. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
A technikai tárolásra vagy hozzáférésre a reklámok küldéséhez szükséges felhasználói profilok létrehozásához van szükség, vagy a felhasználó nyomon követéséhez egy weboldalon vagy több weboldalon keresztül, hasonló marketingcélokból.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Beállítások
{title} {title} {title}
Scroll to Top