2 bevált módszer, hogy a prezentációd valóban hatékony legyen
Értékesítőként Neked ismerős lesz a szituáció: tárgyalás közben a prezentáció szakaszához érkeztél az ügyféllel, erre már nagyon készültél, így hát veszel egy tengermély levegőt, és elkezded. Prezentálsz, és tegyük fel, az ügyfeled az az udvarias típusú ügyfél, aki bólogat, ezért megnyugszol, egy kicsit örülsz is, hogy érti, sőt, akár még tetszik is neki, amit mondasz. Majd amikor a végére érsz, felteszed a kérdést: „Nos, minden világos Kovács Úr?” és tegyük fel, hogy Kovács Úr tényleg az a típus, aki udvarias, és azt mondja: „Nézze! Alapvetően igen, bár be kell vallanom egy kicsit elveszettem a fonalat, amikor arról beszélt, hogy…” – itt érzed, hogy valami nem úgy sült el, ahogy szeretted volna, és ha nincs szerencséd, akkor ez a prezentáció felénél volt, azaz legalább plusz 10 percedbe fog kerülni, mert vissza kell térned vele arra a pontra, és újra kell mondanod neki! Hogyan tudod ezt elkerülni? – többek közt ezt is gyakorolni fogjuk a Tárgyalástechnika tréningen!

Kontrolláld a tárgyalást!
Szóval, hogyan tudod ezt elkerülni? Úgy, hogy kontrollálod azt, hogy az ügyfeled valóban érti-e, amit mondasz, és visszakérdezel. Ennek a módja nagyon egyszerű: oszd fejben logikai blokkokra a prezentációdat, és minden egyes logikai blokknak a végén kérdezd meg tőle: „Kovács Úr, minden világos ezzel kapcsolatban, vagy kell még erről beszélnem valamennyit?” És ha tényleg jól mondtad, akkor azt fogja mondani Kovács Úr: „Nem, nem minden rendben van! Értem! Mehetünk tovább!” és ezt meg tudod ismételni, ahányszor csak akarod! És ha mindig igent kapsz, akkor mehetsz tovább! De persze ahhoz, hogy igazán hatékony legyen a prezentációd, a kérdéseiddel előbb „meg kell dolgoznod az ügyfeled”, erről ebben a cikkemben írtam.

Sok kis igenből lesz…
Mellesleg jegyzem meg, hogy az előző módszert hívják a „sok kis igenek lépcsőjének”. Azt állítja róla a tárgyalástechnika tudománya, hogy ha az ügyfél prezentáció közben 5-6-7 alkalommal is igent mond a kérdésedre, hogy „igen, jó irányba haladunk, látom benne a megoldást, tetszik”, akkor nagy az esélyed, hogy amikor a legvégére elérsz, és azt a kérdést teszed fel, hogy: „Na, jól gondoltam, hogy ez egy jó megoldás az Ön szituációjára vagy problémájára?”. Akkor nagyon nehezen fogja azt mondani, hogy „Nem, nem.” Hiszen már a kérdésedet megelőzően többször is azt mondta a tárgyalás közben, hogy igen.
Azt állítom, sőt, garantálom, hogy ha már ezt a két módszert jól alkalmazod a tárgyalásaid során, a prezentációdon biztosan nem fog múlni az üzletkötés sikere! Azonban Te is tudod, hogy egy tárgyalás nem csak prezentálásból áll, ezért a fentiekhez hasonló, gyakorlatias módszerekkel várlak az értékesítési képzésünkön, hogy a tárgyalásod többi eleméhez is hatékony eszközöket adjak, majd együtt gyakoroljuk őket!
Hogyan lehetsz nem csak profi, hanem bajnok is a saját területeden?
Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fent leírtakat, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Ezért változtatnod kell. Ehhez 3 irányt tudok neked felajánlani:
- Az önképzéshez találsz tudást a Comline Tudástárában, ahol a cikkek mellett, egyedi videós tartalmak és videókurzusok segítenek a fejlődésben.
- Vásárold meg a Comline Tárgyalástechnika kurzusát, ahol sok hasznos fogást ismerhetsz meg a több évtizedes tapasztalataink alapján!
- Jobban kedveled az élő képzéseket? Akkor gyere el az egyik értékesítési képzésünkre, ahol azonnal alkalmazható tudást kapsz. Felteheted a felmerülő kérdéseidet is az adott témában, amire a válaszon túl gyakorlati megoldást is fogsz kapni.
Bármelyik utat is választod a cél az, hogy a megszerzett tudást a gyakorlatban is sikeresen tudd alkalmazni! Sikeres önfejlesztést és értékestést kívánok!