Milyen érzés az, amikor megdolgozol valamiért és mégis elveszik tőled a jól megérdemelt jutalékodat? Előfordult már veled? Ugye milyen szörnyű, amikor ott van a zsebedben, fejben már el is költötted, megvan a helye és visszaírják egy felbontott szerződés miatt?
Nem kell passzívan figyelned, ahogy visszaírják a jutalékod!
Mint mindennek, a jutalék visszaírás elkerülésének is megvannak a maga trükkjei. De ezeket is meg kell tanulnod, és gyakorolnod kell, hogy ne kelljen azzal a kellemetlen helyzettel szembesülnöd, hogy ügyfeled a már megkötött szerződést visszamondja, felbontja.
Természetesen előfordul mindenki életében, hogy olyan helyzetbe kerül, amikor a korábban természetes kiadásait vissza kell szorítania. Ilyenkor sok mindenről le kell mondania. Azonban a nehézségek alatt is vannak olyan szükségletek, amelyekről egyáltalán nem, vagy csak akkor mond le, amikor már minden egyébről megtette és nincs más lehetősége. Mert tudja, hogy az neki fontos, hogy, azért érdemes harcolnia.
A kulcs az igényekben rejlik
Ilyen nehéz helyzetben csak ahhoz tudunk és vagyunk hajlandóak ragaszkodni, amire igazán szükségünk van. Ami valamiért jobbá teszi az életünket, teljesebbé, biztonságosabbá. Meg tudjuk magyarázni, hogy miért van rá szükségünk. Nem csupán érzelmi alapon, racionálisan is.
Neked, mint értékesítőnek, tudnod kell felmérni az ügyfeleid igényeit. Nagyon pontosan kell tudnod, mi az, amire valóban szükségük van és jobbá teszi életüket. Ez az igényalapú értékesítés lényege. Felméred az ügyfeled valós igényeit, ajánlod az ehhez az igényhez tartozó terméked, szolgáltatásod és az ügyfélnek elmagyarázod, miért ez a legjobb megoldás számára.
Ha megérti, hálás lesz neked!
Tudnod kell, hogy ez nem arról szól, hogy átvered az ügyfeled és olyasmit beszélsz rá, amiről már akkor tudod, hogy nincs rá szüksége. Mert ez vezet ahhoz, hogy az ügyfél meg fogja szüntetni a szerződését, rossz érzésekkel lesz irántad és az általad képviselt termék, szolgáltatás, cég iránt. Na ez az, amire nincs szükséged!
Csak a valós igényeinek megfelelő terméket és szolgáltatást tudod úgy értékesíteni, hogy azt az ügyfél hosszú távon magáénak érezze és megértse, hogy általa jobb neki. Az ilyen termékhez, szolgáltatáshoz utána akár erőn felül is ragaszkodni fog, hiszen az beváltotta azokat az elvárásokat, melyeket támasztott vele szemben és melyeket te megígértél neki.
Ez egy csodás barátság kezdete
Hidd el, ez nem erőszakos rábeszélés! Tudod, hogy jobbá teszed vele az életét, könnyebb lesz neki, sikeresebb lesz általa, tehát jót akarsz. Hosszú távra gondolkozol, hiszen neked is csak az éri meg. Így megbízhat benned és hallgatni fog rád a jövőben is. Az egyszeri, hazug meggyőzés semelyik komoly értékesítőnek nem lehet a célja!
Ez a hatékony és tartós értékesítés titka. Ha többet szeretnél megtudni a témáról, nézd meg az alábbi videómat a témáról:
Hogyan lehetsz nem csak profi, hanem bajnok is a saját területeden?
Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fent leírtakat, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Ezért változtatnod kell. Ehhez 3 irányt tudok neked felajánlani:
- Az önképzéshez találsz tudást a magazinunk többi cikkében vagy a Comline előfizetői rendszerében, ahol a cikkek mellett, egyedi videós tartalmak és esettanulmányok segítenek a fejlődésben.
- Jobban kedveled az élő képzéseket? Akkor gyere el az egyik értékesítési tréningünkre, ahol azonnal alkalmazható tudást kapsz. Felteheted a felmerülő kérdéseidet is az adott témában, amire a válaszon túl gyakorlati megoldást is fogsz kapni.
- Amennyiben bajnok szeretnél lenni, és ki akarod hozni magadból a maximumot, akkor az értékesítési képzésünkön a helyed. Itt egyénileg foglalkozunk Veled és fejlesztjük a képességeidet. Több területen, az általunk átadott tudással nyerték el az értékesítők az év értékesítője, vagy a világ legjobb értékesítője címet. Kíváncsi vagy, hogy hogyan is értük ezt el? Akkor nézd meg az értékesítési képzésünket és kérj egyedi ajánlatot.
Bármelyik utat is választod a cél az, hogy a megszerzett tudást a gyakorlatban is sikeres tudd alkalmazni! Sikeres önfejlesztést és értékestést kívánok!