Skip to content
Comline Budapest 2020-as logója
  • Kezdőlap
  • Videók
  • Kurzusok
  • Kapcsolat
  • Kezdőlap
  • Videók
  • Kurzusok
  • Kapcsolat
Kijelentkezés

Főnök vagyok. De vajon jó értékesítési vezető is egyben?

Értékesítési Vezető Uncategorized

Főnök vagyok. De vajon jó értékesítési vezető is egyben?

Értékesítési Vezető Uncategorized

Nincs dolgozó ember a földön, akinek ne lenne válasza a következő kérdésre: milyen a jó vezető? A saját szakmánkban gyűjtött tapasztalatok, korábbi, jelenlegi és az elképzelt jövőbeli, ideális feletteseink mind alakítják azt képet, ami a számunkra legjobb értékesítési vezető karaktert ábrázolja. Biztos, hogy vannak olyan munkahelyi emlékek, amikre nem szívesen gondolunk vissza, mert a vezetőnk nem megfelelően kezelte a helyzetet. Lehet, hogy e-mailt diktált nekünk, mert nem bízott bennünk; a legalapvetőbb feladatot sem delegálta, hanem folyamatosan a nyakunkon ugrált, hogy állunk ennek végrehajtásával; nem adott koherens iránymutatást, majd később számonkérte rajtunk; az általa szóban elhangzó elvek és a később megvalósuló tettek köszönőviszonyban sem voltak egymással. 

Vezetőnek lenni sosem egyszerű, ugyanakkor vannak olyan alapelvek, amiket szem előtt tartva nagy lépést tehetünk azon az úton, aminek a végén jó főnökké válunk. Ebben a cikkben azt járjuk körbe, mi fán terem a jó Sales Manager. 

A kiemelkedő értékesítési vezetőnek gyakorlott értékesítőként kitűnően kell értenie a szakmájához, ugyanakkor vezetői erényeket is csillogtatnia kell. Elengedhetetlen, hogy ujját folyamatosan a vállalat ütőerén tartsa, azaz képben legyen a belső folyamatok és általában a cég működését illetően. Az alapos termékismeret alapvetés, és ha még a marketinget is érti, kitűnően fog boldogulni. 

Akár azt is gondolhatnánk, hogy a legjobb értékesítőből lesz a legjobb értékesítési vezető. Ez ugyanakkor nem ilyen egyszerű, a sales mellett a vezetői képesség legalább ugyanolyan fontos. 

Mitől lesz valaki jó értékesítési vezető? 

Kerüli a mikromenedzsmentet: nem véletlenül van ott az értékesítő, ahol. A motiváció és a készségek kombinációja hajtják a munkájában és a sikerek, amiket elér. Ha a főnöke szóról-szóra átrágja az e-mailjeit vagy a prezentációt, komoly romboló hatással bír kettejük munkaviszonyára. Ez talán a legfontosabb pont, ugyanis biztosan találkozott már mindenki ilyen típusú vezetővel és látta, milyen károkat okozhat, ha mikromenedzseli a dolgokat. A főnök egész egyszerűen képtelen delegálni a feladatokat, a koordinációra helyezni a hangsúlyt és arra a szintre helyezni magát, amit a pozíciója megkövetel, és még mindig a hierarchiában alatta lévő munkakör feladatait végzi, ezzel is duplikálva az adott feladatra szánt erőforrásokat.  

Kiváló kommunikációs készségekkel rendelkezik: meg kell értenie a felsővezetés igényeit, amit úgy kell a saját csapatának közvetítenie, hogy azok sajátjuknak érezzék a célokat. Képesnek kell lennie ezt a folyamatot megfordítani is, azaz az értékesítők által jelzett problémákat úgy bemutatni a vezetőségnek, hogy azok elfogadják az észrevételeket és megtegyék a szükséges intézkedéseket. 

A mikromenedzsment kerülése és a kiváló kommunikáció csak kettő abból a négy pontból, amelyet érdemes szem előtt tartanunk, ha jó értékesítési vezetők szeretnénk lenni. Ha szeretnél többet megtudni arról, hogy lehetsz sikeres ebben az összetett, kihívásokat jelentő szakmában, jelentkezz a Comline Vezetői workshpjára és válj a hivatásod mesterévé! 

Megosztás Facebook-on
Megosztás LinkedIn-en
Comline Budapest Kft 2020-as logója

© Copyright
1996-2024
Comline Budapest Kft.

Cégadatok

Comline Budapest Kft.
11801496-2-43
01-09-677441

Elérhetőségek

1221 Budapest Kocsola utca 5.
+36 (70) 39 39 391
comline@comline.hu

Jogi dokumentumok

Adatvédelmi nyilatkozat
ÁSZF

Social media

Facebook
Youtube

Sütik elfogadásának kezelése
Az oldalunkon sütiket (cookie) használunk a működéshez illetve, hogy jobb felhasználói élményt nyújthassunk. Ehhez kérlek válaszd az "Elfogadom a sütiket".
Működési Always active
A technikai tárolás vagy hozzáférés szigorúan szükséges az előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért konkrét szolgáltatás igénybevételének lehetővé tételéhez, vagy kizárólag a kommunikáció elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő továbbításához.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statisztikák
A kizárólag statisztikai célokra használt technikai tárolás vagy hozzáférés. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
A technikai tárolásra vagy hozzáférésre a reklámok küldéséhez szükséges felhasználói profilok létrehozásához van szükség, vagy a felhasználó nyomon követéséhez egy weboldalon vagy több weboldalon keresztül, hasonló marketingcélokból.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Beállítások
{title} {title} {title}
Scroll to Top