Skip to content
Comline Budapest 2020-as logója
  • Kezdőlap
  • Videók
  • Kurzusok
  • Kapcsolat
  • Kezdőlap
  • Videók
  • Kurzusok
  • Kapcsolat
Kijelentkezés

Lezárási taktika a sikeres üzletkötés alappillére?!

Értékesítési teljesítmény növelése Lezárástechnika

Lezárási taktika a sikeres üzletkötés alappillére?!

Értékesítési teljesítmény növelése Lezárástechnika

Sokan kérnek rá, hogy mondjam meg, mi a tuti lezárási taktika, amivel gyorsan, problémamentesen és sikeresen lehet zárni egy tárgyalást. A válasz azonban nem is olyan egyszerű. Hiszen a sikeres lezárási taktika önmagában nem létezik. Ellenben a sikeres tárgyalási taktika igen. Mert a jó befejezés a jó kezdettel indul.

Az, hogy odamegyek egy tárgyalásra, eldarálom az ügyfélnek a mondanivalómat és Ő nagyra nyílt szemmel és pénztárcával fogadja a hallottakat, nos, csak a mesében létezik. De a mesés lezárás nem lehetetlen, csak ehhez is, mint minden máshoz, sok tanulás és gyakorlás kell. De kezdjük a legelején.

A lezárási taktika is egy folyamat része

Ahhoz, hogy sikeresen zárj le egy üzletet, már az első kéznyújtás is fontos. A sikeres kötési folyamat ugyanis ezzel kezdődik. A lezárás csupán a korona a sikeres tárgyalás fején. És nem szabad kapkodnunk, mert a végén még fordítva kerül fel rá.

Nagyon jó taktika, hogy megkérdezed az ügyfeledet, hogy a hallottak alapján mi az, ami véleménye szerint a vétel mellett szól. De ez a taktika sem áll meg önmagában. Kell hozzá egy jól felépített, több lépésből álló tárgyalási taktika.

Az első perctől kezdve meg kell tenned mindent, hogy nyerhess!

Négy lépés a sikeres záráshoz

Négy lépésben tudom összefoglalni, hogyan kell a sikeres lezárást fel építeni.

  1. Fontos tudni, milyen típusú emberrel állsz szemben. Ezt a tárgyalási folyamat alatt kell megállapítanod, mert ehhez mérten tudod majd meghatározni, hogy mikor és hogyan zárd le a megbeszélést. Tudnod kell, hogy Ő veszteség kerülő vagy nyereség orientált és azon belül is pontosan milyen típus, mert nem ugyan úgy kell tőle kérdezni és prezentálni sem. Ezen felül egy olyan embert, aki nem hoz önállóan döntéseket, nem fogsz tudni semmilyen kedvezménnyel sem, azonnali döntéshozatalra ösztönözni. Ellenben, ha a visszajelzésekből az jön le, hogy a tárgyalópartnered gyors és határozott, akkor alkalmazhatod ezt a módszert. Szóval figyelj és tanulmányozz!
  2. Mérd fel, hogy mit és hogyan tudsz eladni. Meg kell ismerned az ügyfél igényeit és a lehetőségeit. Azaz tudnod kell elegendő mennyiségű és megfelelő kérdéseket feltenni, hogy megkapj minden szükséges információt. 
  3. Tudnod kell, hogyan érheted el, hogy az ügyfeled megértse és elfogadja, az általad kínált megoldás a legjobb választás számára. Ehhez figyelned kell a visszajelzéseit, a feltett kérdéseit.
  4. Az összes információ birtokában tudni fogod, hogy miként prezentáld a megoldási javaslatodat és ezt követően mikor és hogyan zárj le ahhoz, hogy az a lehető legsikeresebb legyen.

Természetesen így is lesznek kifogások, de ezek kezelését meg lehet tanulni. A legfontosabb, hogy csakis az tud döntést hozni, aki az ahhoz szükséges minden információnak birtokában van, és meg is értette azokat. Ha nem érti, nem fog mellette dönteni. Akkor is le lesz zárva a tárgyalás, csak nem lesz őszinte a mosolyod utána. És az ügyfeledé sem.

Fontos, hogy ne csak a lezárási taktikára fókuszálj, hanem a tárgyalás minden egyes lépésére, mert nem mindegy, hogy a tárgyalás milyen módon záródik.

Azonban ez mind megtanulható. És nem is kell messzire menned, csak a honlapunkra, hogy kiválaszd a számodra leginkább megfelelő képzésünket.

Hogyan lehetsz nem csak profi, hanem bajnok is a sikeres lezárások területén?​

Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fent leírtakat, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Ezért változtatnod kell. Ehhez 3 irányt tudok neked felajánlani:

  1. Az önképzéshez találsz tudást a Comline Tudástárában, ahol a cikkek mellett, egyedi videós tartalmak és videókurzusok segítenek a fejlődésben.
  2. Vásárold meg a Comline Tárgyalástechnika kurzusát, ahol sok hasznos fogást ismerhetsz meg a több évtizedes tapasztalataink alapján!
  3. Jobban kedveled az élő képzéseket? Akkor gyere el az egyik értékesítési képzésünkre, ahol azonnal alkalmazható tudást kapsz. Felteheted a felmerülő kérdéseidet is az adott témában, amire a válaszon túl gyakorlati megoldást is fogsz kapni.

Bármelyik utat is választod a cél az, hogy a megszerzett tudást a gyakorlatban is sikeres tudd alkalmazni!  Sikeres önfejlesztést és értékestést kívánok!

Megosztás Facebook-on
Megosztás LinkedIn-en
Comline Budapest Kft 2020-as logója

© Copyright
1996-2024
Comline Budapest Kft.

Cégadatok

Comline Budapest Kft.
11801496-2-43
01-09-677441

Elérhetőségek

1221 Budapest Kocsola utca 5.
+36 (70) 39 39 391
comline@comline.hu

Jogi dokumentumok

Adatvédelmi nyilatkozat
ÁSZF

Social media

Facebook
Youtube

Sütik elfogadásának kezelése
Az oldalunkon sütiket (cookie) használunk a működéshez illetve, hogy jobb felhasználói élményt nyújthassunk. Ehhez kérlek válaszd az "Elfogadom a sütiket".
Működési Always active
A technikai tárolás vagy hozzáférés szigorúan szükséges az előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért konkrét szolgáltatás igénybevételének lehetővé tételéhez, vagy kizárólag a kommunikáció elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő továbbításához.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statisztikák
A kizárólag statisztikai célokra használt technikai tárolás vagy hozzáférés. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
A technikai tárolásra vagy hozzáférésre a reklámok küldéséhez szükséges felhasználói profilok létrehozásához van szükség, vagy a felhasználó nyomon követéséhez egy weboldalon vagy több weboldalon keresztül, hasonló marketingcélokból.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Beállítások
{title} {title} {title}
Scroll to Top