Te milyennek látod Magad, mint értékesítő? És milyennek szeretnéd, hogy lássanak az ügyfél jelöltjeid? Vajon mások olyannak látnak, amilyennek szeretnéd?
Az első benyomás elképesztően fontos. A nevében is benne van, nincs második esély. Ezért kell pontosan kidolgoznod, mikor, kiben, milyen képet akarsz kialakítani Magadról. A megfelelő pozícionálás, mint a terület szakértője ezért is elengedhetetlen lépés. Nézzük lépésről, lépésre miért is van ekkora jelentősége.
Rohan az idő
Arra ne számíts, hogy az ügyfeled majd magától rá fog ébredni, hogy megbízható vagy, szakértője vagy az adott témának és, hogy Nálad jobbat keresve sem találhat. Ez sajnos nem fog megtörténni. Itt nem szabad szerénykedned. Pár perced van csupán, hogy megnyerd Magadnak, hiszen csak akkor fog a javadra dönteni, ha számít Neki, amit mondasz, ha úgy érzi, otthon vagy a témában, igazi szakértő vagy és abból is a legmegbízhatóbb, aki biztosan nem akarja Őt átverni.
Természetesen nincs egyetlen egységes bemutatkozás, amit mindig, mindenkivel szemben használni tudsz. Az adott terméktől, célcsoporttól függ, hogy az adott helyzetben mivel tudsz a legmeggyőzőbb lenni. Lehet, hogy úgy érzed, ez Neked zsigerből megy. Persze, az esetek nagy többségében lehet, hogy ráérzel és sikerül, de itt a nagy többségen van a hangsúly. Az ösztönösség jó alap, de a tudatosság adja meg a biztonságot, hogy akármi is történik, akármilyen napod is van, győzni fogsz.
Írd meg és uralkodj!
Írd meg előre azt a pár bemutatkozó szöveget, amit célcsoporttól függően használni tudsz. Ne írj túl keveset, de túl sokat sem! 4-6 mondat elég a nyitáshoz.
De hogyan indulj el? Először is kérdezd meg Magadtól, hogy ki vagy Te? Mit szeretnél, hogy gondoljon Rólad az ügyfél.
Alakítsd ki az ehhez szükséges külső képet. Öltözködj, viselkedj, beszélj úgy, hogy az megfeleljen annak, amit láttatni szeretnél. Szerezd be a kellő eszközöket, amelyek alátámasztják a Rólad kialakítandó képet.
De a belsőt is társítsd hozzá! Olyan képet válassz, amely illik a tevékenységedhez. Legyen párhuzamos a két dolog, különben hiteltelenné válik.
Tudod, mi az a PR?
Tudnod kell, mert szükséged van rá! A PR-ral nem csupán az eladást biztosítod be. Bizalmat építesz! Kialakítasz egy képet, eléred, hogy ezt a képet lássák Rólad mások is. Olyan helyre pozícionáljanak, ahova Te is teszed Magad. Tudják, hogy Veled érdemes együttműködni. Mert Te valóban szakértő vagy. Amit mondasz, azt el lehet hinni, sőt, el kell hinni, hiszen a segítségeddel Neki jobb lesz. Érdemes tehát hallgatnia Rád és a segítségeddel meghozni a döntését. Nem csak most, innentől kezdődően mindig, mert nem fogsz csalódást okozni.
Hogyan lehetsz nem csak profi, hanem bajnok is a saját területeden?
Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fent leírtakat, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Ezért változtatnod kell. Ehhez 3 irányt tudok neked felajánlani:
- Az önképzéshez találsz tudást a magazinunk többi cikkében vagy a Comline előfizetői rendszerében, ahol a cikkek mellett, egyedi videós tartalmak és esettanulmányok segítenek a fejlődésben.
- Jobban kedveled az élő képzéseket? Akkor gyere el az egyik értékesítési tréningünkre, ahol azonnal alkalmazható tudást kapsz. Felteheted a felmerülő kérdéseidet is az adott témában, amire a válaszon túl gyakorlati megoldást is fogsz kapni.
- Amennyiben bajnok szeretnél lenni, és ki akarod hozni magadból a maximumot, akkor az értékesítési képzésünkön a helyed. Itt egyénileg foglalkozunk Veled és fejlesztjük a képességeidet. Több területen, az általunk átadott tudással nyerték el az értékesítők az év értékesítője, vagy a világ legjobb értékesítője címet. Kíváncsi vagy, hogy hogyan is értük ezt el? Akkor nézd meg az értékesítési képzésünket és kérj egyedi ajánlatot.
Bármelyik utat is választod a cél az, hogy a megszerzett tudást a gyakorlatban is sikeres tudd alkalmazni! Sikeres önfejlesztést és értékestést kívánok!