Vezetőként a belső képzésekkel rendszeresen karban lehet tartani egy csapat frissességét, motiválni is lehet őket, de egy idő után hajlamos elfáradni a belső szervezet. Ilyenkor jön jól egy külső szemlélő, másfajta rálátással. Értékesítési vezetőként nem egyszerű döntés egy ilyen képzésbe belevágni, hiszen sokszor vegyes összetételű csapatot kell ismeretlen emberek nehezen belőhető tudásszintjére bízni. Esetenként nem is kevés pénzért. Mutatom mit keress, és milyen szempontokat figyelj, ha jó képzést akarsz a csapatodnak.
Mitől lesz hasznos és profitábilis egy értékesítői csapat képzése?
Az értékesítés élesben, a terepen történik. Ezért elsődleges, hogy a jó program gyakorlatias, azonnal használható tudást adjon a mindennapokhoz. De nem csak maga a képzés kell gyakorlatias legyen: az a jó, ahol a képzés végével nem csak a tudást viszi haza róla az értékesítő(d), hanem a gyakorolnivalót is.
A jó képzés nem (csak) új dolgokat mond, hanem a régi, már megtanult ismereteket új megvilágításba helyezi, használhatóbbá teszi. Megtanítja, begyakoroltatja, és már másnap használhatóvá teszi a tudást a sikeres értékesítéshez, miközben ad tudáscsomagot a lendületes hosszú távú fejlődéshez is. A hiteles képzőhely törődik a képzései utóéletével. Időszakonként visszajár felfrissíteni a már tanítottakat, és konzultál a vezetővel is.
Mi egy jó értékesítési képzés „mellékes” haszna?
Az emberek nyerni akarnak. Amint megérzi az értékesítő, hogy a tudástárral micsoda muníciót kapott (sőt, fegyvert is a kezébe), jellemzően megérkezik egy jó adag motiváció is mellé az életébe, és a munkájába. Kiemelten fontos figyelni a frissen képzettekre, mivel az új tudás beépítése a mindennapokba nem mindenkinek megy zökkenőmentesen. Így a képzés nem alkalmazása bizony eredménytelenséghez vezethet. Ez ilyenkor ráadásul kéz a kézben járhat a már említett motiváció lelohadásával.
Kicsit dupla vagy semmi játéknak hangzik, de szerencsére valójában nem kétesélyes, bőven a siker felé hajlik a mérleg, csak rá kell dolgozni még egy kicsit otthon is.
Mikor jön meg egy képzés eredménye?
A gyorstalpaló tipp és trükkgyűjteményeké hamar, aztán mire megmérnéd a változást, már lehet el is illant. A hosszabb képzések kicsit lassabban mutatják meg a hasznuk, de azt mérés nélkül is észreveszed majd. Nálunk az idén áprilisban tartott képzések már júniusban érzékelhető és látható változást hoztak MINDEN partnerünknél. A programunk haszna nem azonnal, hanem elnyújtottan jelentkezik, cserébe a hatása sokkal hosszabban tart, és könnyen tartóssá tehető.
Én miért szeretek képzést tartani?
Szeretek olyanokkal beszélni, akik már régóta értékesítenek. Minden alap képesség régóta beléjük ivódott, több tárgyaláson vannak túl, mint ahány a csillag az égen. Velük lehet jót beszélni, sőt, ötletelni arról, hogy hogyan lehet ezt az egészet (még) jobban csinálni. Ez az igazi, erős és tartalmas felnőttképzés. Azt is nagyon jó érzés látni, ahogy az alapok és a haladó tudás beépül és válik gyakorlattá az emberek fejében. De trénerként a tapasztalt, értékesítők tanítása egy másik fajta fantasztikus élmény. Megtalálni a tapasztaltak erősségei között a gyengébb láncszemeket, és kicserélni azokat bevételnövelő, szuper képességekre. Vagy éppen az új tudással, új lendületet adni a munkájukhoz, és látni csillogni a szemüket, ez az egyik legerősebb visszajelzés egy tréner munkájának a sikeréről.
Vezetőként mi a dolgod a képzés közben, és után?
1. Figyelem
Bizony, vezetőként Neked is aktív munkával kell hozzájárulnod a képzés sikeréhez. Rajta kell tartani a figyelmet a frissen képzetteken, és a környezetükön. Nem csak egyszerű Taylorizmus ez. Nem csak a plusz figyelmet érzik az embereid, hanem az elvárást is az újonnan tanultak használata kapcsán. Valójában nem lesz ez kényelmetlen senkinek, mert közben pedig rá fognak jönni, hogy mekkora lendületet is ad valójában, amit a képzésen tanultak.
2. Feedback/viszacsatolás
Ami ezen kívül kiemelten fontos, az a kölcsönös feedback/visszacsatolás. Adj és kérj, hogy megszilárduljon az új tananyag. Sok szervezetben egyébként is sok sebből vérzik a kétirányú visszajelzések rendszere. A képzés jó apropó lehet gatyába rázni ezt, mellesleg. 😉
3. Utánkövetés (velünk)
Erre is adunk programot, és negyedéves utánkövetéssel tesszük a mindennapi működés részéve az új, hatékonyabb módszereket. Visszajárunk, hozzátok, mert azt akarjuk, hogy minden tudásmag szárba szökkenjen, amit a képzésen a fejekben elvetünk.
Miért ilyen a képzés struktúrája?
Szerintünk ez a képzésben járható utak közül az egyik leginkább célravezető. Az egynapos tréningek is hatásosak tudnak lenni, de későbbi következetes fejlődés megalapozás olyankor csak egy-egy témában fér bele az időbe. Míg az egy napos tréning olcsóbb, a több napos képzés cégre és területre szabhatóságával kínál extra előnyöket egy sikerre éhes csapatnak.
Ezen felül a rövid és hosszabb tréningek célja is ez kell legyen, hogy ehhez tudást, segédanyagot és gyakorolnivalót adjon. Mi ennek szellemében építjük fel tréningjeinket és képzéseinket.
Milyen képzésbe fektess?
Összefoglalva az eddigieket, azt gondolom olyan céges képzést kell válassz, ami
- több alkalmas, ezért
- hosszú távon ígér eredményeket
- mégis már az elején hoz sikerélményt
- folyamatos gyakorlással késztet a fejlődésre
- nem trükk- és tippgyűjtemény (persze lehet benne ez is, de ne csak ez)
- vezetőként Téged is megdolgoztat
- utánkövetéssel figyeli, amit elértetek
Mi pontosan ezek szellemében állítjuk össze programjaink.
Ha a segítségünkkel a jelenlegi teljesítménynél többet hoznál ki a csapatodból, akkor gyere el a vezetői tréningünkre. Itt megmutatom Neked, hogy pontosan hol és mekkora tartalékok vannak a csapatod munkájában és ezt, hogyan tudjuk profitra váltani nálatok is.