Az idejét sem tudod, mióta vezeted a céged? A szakmád minden apró kis titka a kisujjadban van? Szerencsés ember vagy! Bár ehhez, azért lássuk be, nem elég a szerencse! De te valamiért mégsem érzed úgy, hogy tökéletesen működnek a dolgok körülötted?
Egy érdekes telefonbeszélgetés világított rá a minap arra, hogy egy igazán sikeres vezetőnek is lehetnek nehézségei.
Kimondatlan problémák
Egy kedves, régi ügyféllel mindig öröm beszélgetni. Ráadásul sokat lehet tanulni belőle, mindkét félnek.
Nemrég egy cégtulajdonos keresett meg telefonon. 50 fős csapata van, amelyből 10 fő foglalkozik értékesítéssel. 16 és 19 év közötti gyerekeket tanítanak médiában történő szereplésre, kommunikációra. Ezek az órák felkészítik őket a nyilvánosság előtti beszédre, arra, hogy ki tudjanak állni magukért, ki tudják mondani a gondolataikat. Szülőkkel érkeznek a bemutatókra, és együtt döntik el, hogy részt vegyenek-e a képzésen.
Ez a vezető gyerekkora óta szívta magába az értékesítés minden csínját-bínját. Ebben nőtt fel, elleste a titkokat és nagyon sikeresen tudott saját üzletet építeni. A vállalkozása egyre csak nőtt és egyre több értéskesítőnek kellett volna átadni tapasztalatait.
A növekedés gátja
Úgy vette észre, egyre nehezebben tudja átadni a tudását a csapata tagjainak. A feladat sokrétű. Szót kell érteniük a szülőkkel és a gyerekekkel egyaránt. Ebben pedig sajnos nem mindenki egyformán hatékony.
Ha vezetőként ő foglalkozik a családokkal, hatvanból negyvenet tud meggyőzni arról, hogy ez a képzés mennyire fontos és hasznos. Az értékesítői azonban mindössze 20-25 családdal kommunikálnak ilyen hatékonyan.
De mi lehet ennek az oka, amikor ő folyamatosan képzi őket?
Megfigyelte, hogy az oktatást követő hétvégén néhány értékesítője még kevésbé hatékony, mint a tréning előtt. Szerinte az oktatások alkalmával egy-két értékesítő felfogja, egy-kettő sejti azt, amiről beszél, a többiek pedig lefagynak tőle, mert úgy érzik, nem értik és nem is képesek rá, hogy megtegyék, amit mond nekik.
Így tehát különböző trénerek anyagait olvasta el, videóit nézte meg és arra jutott, hogy eljön hozzám egy képzésre.

Mert tanulni mindig érdemes
Őszintén szólva, elsőre meglepődtem, miért akar egy ilyen sikeres értékesítő részt venni az értékesítési képzésen. De a közös beszélgetés alatt rájöttem, hogy igenis szüksége van rá! Elárulom miért!
Azt mondta, sok videót látott, de csak az enyém volt olyan, amelyikből rájött, mire van szüksége.
El akarja vinni a tudását egy olyan szintre, hogy képes legyen átadni azt másoknak is, azaz tudatos szintre akarja emelni. Érzésből tesz dolgokat, de nem tudja megmagyarázni, miért. Ez pedig kevés ahhoz, hogy a csapatának átadhassa mindazt, ami a sikeres értékesítéshez szükséges.
Az oktató anyagaimban az nyerte el a tetszését, hogy megmagyarázom bennük az eredmények mögött rejlő törvényszerűségeket, járhatóvá teszem a célokhoz vezető utat. Én pedig rájöttem, hogy sok értékesítési vezető ugyanezért jár hozzám.
Vezetőként azt gondolom, hogy teljesen jogos igény, hogy a csapattagjaim ugyanúgy, vagy legalábbis nagyon hasonló módon kommunikáljanak, kössenek üzletet, mint én. Nem elég a legjobbnak lenni, képessé kell válni átadni a trükköket és a tudást, és a többieket is felemelni a legmagasabb szintre.
Az említett vezetőnek tehát a képzésen nem az értékesítést kell megtanulnia, hanem azt, hogy mi miért történik és, mi rejlik az ösztönösen jól működő cselekvései mögött. Mert fontos a hogyan, de még fontosabb az, hogy miért.
Ha Te is át szeretnéd adni azt a rengeteg tudást és tapasztalatot, ami benned van, gyere el és beszélgessünk a Comline Vezetői Workshopján, ahol rengeteg új nézőpontot kapsz az értékesítésed hatákonyság növeléséhez, és rengeteg új muníciót vezetői eszköztáradban!