A sikeres ügyfélszerzés titka

Fogadjunk, hogy már a gondolatra is összerándul a gyomrod. Kezdheted a hívásokat, jön a sok visszautasítás, az utolsó pillanatban történő időpont lemondás. De miért?? Nem lehet, hogy a megszokás rabja vagy? Nem mersz kipróbálni valamit, ami beválhat? De igen, és én segítek neked benne, hogy a könnyebb és eredményesebb utat válaszd.

Ajánlom magamat

Mielőtt elmész valahová nyaralni, utánanézel az adott városnak, a szálláshelyeknek? Mi befolyásol inkább? Azok a hihetetlenül jól hangzó ígéretek, amelyeket a honlapjukon olvasol, vagy a vélemények, amiket más utazók írtak róluk?

Ha döntést kell hoznod egy számodra fontos ügyben, segít, ha azok, akiknek a véleményében megbízol, tanácsot adnak. Ne félj hát nem csak tanácsot kérni, hanem ajánlást is hiszen sokkal egyszerűbb úgy időpontot kérni egy jövendőbeli, lehetséges vevőtől, hogy ha van kire hivatkoznod. Így egészen biztosan lecsökkented a lerázás kockázatát és a bizalom is nagyobb lesz veled szemben.

Ajánlást mindig attól kérj, aki teljesen elégedett volt veled. Akinek olyan segítséget tudtál adni, amely könnyebbé tette az életét. Ezáltal jó szívvel fog ajánlani azoknak, akik fontosak számára és hozzá hasonló élethelyzetben vannak. Nyugtasd meg, hogy nem a konkurenciáját szeretnéd felkeresni. Olyan személyeket adjon meg neked, akik fontosak neki, akik részt vesznek akár a napi munkafolyamataiban is. Ezzel még a saját cégét is sikeresebbé tudja tenni. Ráadásul a partnereivel való viszonya is jobbá válhat.

Te mersz ajánlást kérni?

Statisztikák és a saját tapasztalatom szerint is, messze a leghatékonyabb az új ügyfelek szerzésénél a személyes ajánlás. Miért félnek mégis tőle az értékesítők?

Elárulom, nem csak ők félnek tőle. Tart tőle egyrészt az értékesítő, mert fél attól, hogy az ügyfele visszautasítja a kérését. De tart az ügyfél is tőle, hiszen nem szeretné, ha bárki is úgy érezné, hogy rá akar erőltetni valakit, aki el akar neki adni valamit. Ezért nem mindegy mikor és miként kérsz ajánlást.

A nem megfelelő pillanatban és módon kért ajánlás bizalmatlanságot fog szülni, ezért fontos ismerni az ajánlás kérés szabályait

Az ajánlás kérés 3 szabálya:

Itt van 3 fontos szabály, amit ha betartasz, akkor olyan ajánlást fogsz kapni, amit profitra tudsz váltani:

  1. Csak olyankor kérj ajánlást, amikor az ügyfél nagyon elégedett. Pl:A tárgyalás sikeres lezárása után rögtön alkalmad nyílhat az elégedett ügyfeledtől ajánlást kérni.
  2. Akkor ad az ügyfél ajánlást, amikor azt gondolja, ha téged be ajánl az ismerősének azzal a másiknak örömet okoz, mert az segít neki vagy éppen egy jó lehetőséghez jut hozzá. Azaz a másiknak szüksége van rá, vagy előnnyel jár neki.
  3. Akkor kapsz ajánlást, ha azzal nem turkálsz a másik fél, vagy az ajánlott személy pénztárcájában.

Ebben a videóban, bővebben bemutatom a 3 szabályt, és annak működését a gyakorlatban:https://www.youtube.com/watch?v=UMS036Bj78E

Így tudod meg növelni az ajánlások számát

Egy bevált módszer, ha tartasz magadnál egy olyan formanyomtatványt, melyen kipontozott helyek vannak, minimum öt. Erre fel tud írni pár olyan személyt, akinek szintén hasznos lehet az, amit értékesítettél neki. Általában a kipontozott helyeket nem hagyják üresen, így több személyt fog megjelölni, mintha csak szóban kérnéd ezt, vagy egy üres papírlapot tennél elé.

A jót mindenki szívesen ossza meg. Fontos, hogy éreztesd vele, hogy ugyanazt a jóleső érzést élhetik meg az általa ajánlott személyek, amit ő érez az általad értékesített termékkel vagy szolgáltatással.

Hidd el, az elégedett ügyfél által ajánlott vevőjelölt jobban megbízik benned, kevesebbet fog alkudni és általában többet is vásárol. Megkönnyítik a dolgod, de azért, mert már letettél valamit az asztalra egy számukra fontos személynél.

Éppen ezért, soha ne feledd, csak az kap csokit, aki kér!

Hogyan lehetsz nem csak profi, hanem bajnok is az ajánlások kérésével?​

Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fent leírtakat, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Ezért változtatnod kell. Ehhez 3 irányt tudok neked felajánlani:

  1. Az önképzéshez találsz tudást a magazinunk többi cikkében vagy a Comline Sales klubban, ahol a cikkek mellett, egyedi videós tartalmak és esettanulmányok segítenek a fejlődésben.
  2. Jobban kedveled az élő képzéseket? Akkor gyere el az egyik értékesítési tréningünkre, ahol azonnal alkalmazható tudást kapsz. Felteheted a felmerülő kérdéseidet is az adott témában, amire a válaszon túl gyakorlati megoldást is fogsz kapni.
  3. Amennyiben bajnok szeretnél lenni, és ki akarod hozni magadból a maximumot, akkor az értékesítési képzésünkön a helyed. Itt egyénileg foglalkozunk Veled és fejlesztjük a képességeidet. Több területen, az általunk átadott tudással nyerték el az értékesítők az év értékesítője, vagy a világ legjobb értékesítője címet. Kíváncsi vagy, hogy hogyan is értük ezt el? Akkor nézd meg az értékesítési képzésünket és kérj egyedi ajánlatot.

Bármelyik utat is választod a cél az, hogy a megszerzett tudást a gyakorlatban is sikeres tudd alkalmazni!  Sikeres önfejlesztést és értékestést kívánok!

Leave a Comment

Scroll to Top